وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : داماش گیلان در رشت فجرسپاسی شیراز را با شکست بدرقه کرد.

به گزارش وارش اسپرت ، از هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران ، تیم فوتبال داماش گیلان در حضور چهار هزار هوادار خودی در استادیوم شهید دکتر عضدی رشت میزبان فجرسپاسی شیراز بود که توانست این تیم را با یک گل شکست دهد .

 

تک گل داماش در این دیدار را علیرضا جهانبخش در دقیقه 19 به ثمر رساند . ابوالفضل حاجی زاده و علیرضا نظیف کار از داماش و جلال الدین علی محمدی و علیرضا جلیلی از فجرسپاسی با کارت زرد حاج بابایی داور این مسابقه جریمه شدند .

داماش با این پیروزی 30 امتیازی شد و اختلاف خود با تیم چهاردهم جدول را به امتیاز پنج رساند . داماش گیلان یکشنبه 29 بهمن در تهران مهمان راه آهن تهران خواهد بود .

 

داماش 1(على رضا جهانبخش دقیقه ١٩ ) – 0 فجر سپاسى

داور: شاهین حاج بابایى – کمک داوران: غلام آموزگار ، حسین یوسفى

کارت زرد: ابوالفضل حاجى زاده دقیقه ۶۵،على رضا نظیف کار دقیقه ٧٣ (داماش) – جلال الدین على محمدى دقیقه ۶٧،على رضا جلیلى دقیقه ٩٣(فجر)

 

داماش گیلان : حسن رودباریان،محمد سیاه،على رضا نظیف کار،مرتضى ابراهیمى،مصطفى حاجتى،ابوالفضل حاجى زاده،محمد آبشک،حسین ابراهیمى(هادى سهرابى)،رسول سروش نیا(مسعود حسن زاده دقیقه ۵٨)،محمد رضا مهدوى،على رضا جهانبخش

سرمربى: حمید درخشان

 

فجر سپاسى : وحید شیخ ویسى،خالد شفیعى،سعید غزل کچلى،حمید جوکار،على رضا جلیلى،حسین کاظمى،جابر انصارى( از دقیقه ٧٨ مسعود ریگى)،حسین فاضلى(فرشید اسماعیلى از دقیقه ۶١)،مجتبى ترشیز،جلال الدین على محمدى( از دقیقه ٨۴ امین شجاعى)،محمد مهدى نظرى

سرمربى: محمود یاورى

 

شرح بازى:

دو تیم داماش و فجر برگزار کننده ى یکى دیگر از مسابقه هاى هفته ى بیست و پنجم بودند. مسابقه اى که از یک سو براى داماش رنگ و بوى انتقام از بازى دور رفت مى داد که در آن یک باخت فاجعه بار داشت و موجب برکنارى مربى خود را هم فراهم کرد و فجر هم براى جبران باخت خانگى برابر داماش در جام حذفى به رشت آمده بود تا ثابت کند بازى رفت تنها یک حادثه نبوده است. داماش در این بازى کبه و نیکبخت و حلافى را در ترکیب نداشت و فجرى ها هم محمد آفند را به همراه نداشتند.

داماش مسابقه را به مثابه همه ى این چند بازى گذشته اش توفانى آغاز کرد و توسط جهانبخش و حسین ابراهیمى چند حمله ى پیاپى را بر روى دروازه فجر تدارک دیدند که باز هم طبق روال گذشته با بى دقتى مهاجمان از دست رفت. در ادامه و پس از افزایش فشار داماش بر روى دروازه فجر رشتى ها با تیزهوشى جهانبخش و اشتباه مدافعان سپاسى توانستند به تنها گل خود در این نیمه دست یابند. بعد از گل انگار به ناگاه ترمز بازى را هم کشیدند و مسابقه از آن شور و حرارت اولیه افتاد. هر چند که در چند دقیقه پایانى نیمه فشار حملات شیرازى ها فزونى گرفت ولى در نهایت نه خانى آمد و نه خانى رفت و نتیجه پایانى همان برد یک بر صفر داماش در نیمه نخست رقم خورد.

 

نیمه دوم : شروع این نیمه در ابتدا ادامه ى همان بازى خنثى پس از گل داماش بود،اما پس از گذشت ده دقیقه این فجرى ها بودند که توپ و میدان را در دست گرفتند و بارها از جناحین تدارک چند حمله ى پیاپى را بر روى دروازه داماش دیدند، اما دفاع چند لایه و هوشیارى رودباریان مانع از گلزنى فجرى ها شد، مهمترین موقعیت فجر ضربه ى سر جابر انصارى بود که در دستان رودباریان جا گرفت. هر چه به میانه ى نیمه نزدیکتر شدیم بازى رو به تعادل گذاشت و حملات دو تیم شکل ضرب درى به خود گرفت، هر چند که هیچکدام نتوانستند یک موقعیت صد در صدى خلق نمایند.

نکته جالب بازى در نیمه دوم به تعویض درخشان بود، وى در حالى که یک بازیکن جوان را در دقایق ابتدایى به بازى آورد و او بسیار ضعیف ظاهر شد تا پایان نیمه نه میل تعویض دیگرى داشت و نه مى خواست اشتباه خود را جبران کند، آوردن دقایق آخر سهرابى هم هدفى جز اتلاف وقت نداشت، به هر روى درخشان شانس آورد که داماش بازى را از دست نداد، خراب کردن توپ تک به تک حسن زاده شاهکار او در این بازى بود. در پایان داماش توانست پس از مدتها یک سه امتیاز خانگى را بدست آورد. فجر هم  با از دست دادن این سه امتیاز چشم به روزهاى آینده خواهد دوخت.

 

شرح گل

داماش ١-٠ فجر: یک و دوى على رضا جهانبخش با سروش نیا از نیمه زمین داماش تا داخل محوطه ی جریمه فجر ادامه پیدا کرد و در نهایت جهانبخش از روى خط شش قدم با یک شوت بغل پا توانست دروازه شیخ ویسى را باز نماید.

 

بهترین بازیکن :

هرچند که باید قبول کرد این بازى متوسط بهترین نداشت اما به هر روى بازیکنى که گل برترى را بزند و در دومین بازى متوالى گلزنى کرده را باید بهترین انتخاب کرد. جهانبخش یک گل دیگر نیز برای داماش به ثمر رساند .

 

*در حاشیه

 

– امیر عابدینی و شهرام قویدل در این دیدار در کنار هم بازی را از جایگاه ویژه تماشا کردند . همچنین دکتر ثابت قدم شهردار رشت و مباحی رئیس شورای شهر از دیگر مهمان ویژه شاخص این بازی بودند .

 

– هواداران داماش در این دیدار چندین بار با شعار دو طرفه دلقک دیگه نداشتن / درودگرو گذاشتند ، رفتارهای اخیر مدیرعامل ملوان را به سخره گرفتند !

 

– هواداران داماش گیلان که در این بازی نیز به مثابه بازی های گذشته از تیم خود به خوبی حمایت می کردند ، شعارهایی حمایتی همچون ایران آسیا-امیر عابدینی از مدیرعامل داماش انجام دادند . همچنین بنری نیز در حمایت از امیرعابدینی در استادیوم نصب شده بود . عابدینی طی هفته گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد از مدیرعاملی داماش استعفا دهد .

 

– پیش از شروع مسابقه حمید درخشان و کادرفنی داماش با گل و شیرینی به استقبال محمود یاوری سرمربی کهنه کار فجرسپاسی رفتند .

 

– در حالی که داماش میزبان بود و لباس فجرسپاسی نیز زرد رنگ بود از لباس های دوم خود به رنگ سفید استفاده کرد. گفته می شود با توجه به این که داماش هفته گذشته پس از شش هفته با این لباس توانست پیروز شود ، آن را خوش یمن دانسته و در این بازی هم استفاده کرد .

 

– طراحی لباس علی نظیفکار نسبت به لباس دیگر بازیکنان تیم در این دیدار متفاوت بود !

 

– تماشاگران بارها محمد سیاه را مورد تشویق قرار داند . شاید اگر داسیلوا آن اشتباهات مهلک را انجام نمی داد ، سیاه اینقدر محبوب نمی شد!

 

– علیرضا جهانبخش پس از به ثمر رساندن گل خود به سکوهای تماشاگران اشاره کرد و با علامت قلب نسبت به آنها ابراز علاقه کرد.

 

– پرده نوشته ای با عنوان " داماش مان را با نام مقدس رشت می شناسند ، نه نام شهرمان را با نام تیم مان ! " در استادیوم خودنمایی می کرد . 

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید