با پایان اسپانسرینگ صنایع شیر ایران(پگاه گیلان) و هولدینگ اقتصادی امیرمنصور آریا در ورزش گیلان، دیگر شاهد تمایل صنایع استان برای اسپانسرینگ یا ورود تخصصی به حوزه ورزشی نبوده ایم تا به طبع آن در یک دهه اخیر تیم های فوتبال گیلان و دیگر رشته های ورزشی با مشکلات عدیده مالی و بحران مالکیتی مواجه بوده اند. با آنکه صنعت گیلان هم اکنون در حوزه هایی نظیر صنایع سلولزی، دارویی و نانوتکنولوژی از قطب های صنعت کشور محسوب می شود.
اخیرا به بهانه پیشرفت و آمار قابل توجه صنعت استان در زمینه های مختلف در سال ۹۸ دیداری با دکتر دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان داشتیم و فرصت را غنیمت شمردیم تا یکی از مهمترین دغدغه های فوتبال دوستان رشتی و ورزشی نویسان گیلانی را از متولی صنعت استان جویا شویم.

دکتر دلق پوش در این خصوص به خبرنگار وارش اسپرت گفت: صنایع فعال درگیلان اغلب مربوط به بخش خصوصی هستند که ورود آنها به مقوله ورزش ارتباط زیادی به اعتبار و گرایش مدیران صنایع دارد و فقط چند شرکت خصولتی داریم که توسط بانکها تملک شده است و حتی در راه اندازی آن واحد هم با چالش های فراوان مواجه هستند.

نماینده ادوار مجلس در ادامه با انتقاد از متولی ورزش گیلان، خاطر نشان شد: واقعیت این است که در سالیان اخیر نظام یکپارچه در بخش تربیت بدنی و ورزش استان ما موجود نیست. زیرا این متولی ورزش است که باید به سراغ صاحبان صنایع برود تا مدیران صنایع را ترغیب به حمایت از مقوله ورزش و فوتبال بکند، موضوعی که ما در سازمان صمت شاهدش نبوده ایم.

رئیس سازمان صمت گیلان در پایان گفت: با توجه به اینکه حمایت از ورزش از جملات اقدامات فرهنگی و در راستای سلامت جامعه محسوب می شود، باید عرض کنم که در سازمان صنعت، معدن و تجارت آمادگی همکاری های متقابل و همفکری برای ترغیب صنایع استان وجود دارد.

 

لازم به ذکر است، کسب رتبه برتر کشوری در حوزه تنظیم بازار و سازمان پژوهشی، کسب رتبه سوم کشور در پرداخت تسهیلات و رشد دو برابری سرمایه گذاری صنعتی و بیشترین حجم صادرات غیرنفتی در گیلان را می توان از مهمترین دستاوردهای اخیر دلق پوش در مسند رئیس سازمان صمت گیلان یاد کرد تا این سازمان پرتلاطم استان در سال ۹۶(دستگیری مدیران وقت به جرم فساد مالی) را به ساحل آرامش برساند.