مشکلات مالی این تیم از اشتباهات داوری مرحله پلی آف لیگ دو فصل گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان محمد رستمی هافبک باتجربه تیم فوتبال داماش گیلان در گفتگو با دی اسپورت در خصوص شرایط و مشکلات این روزهای تیم داماش اظهار کرد : مشکلات ما از مرحله پلی آف لیگ دسته دوم فصل گذشته آغاز شد و در آن بازی که همگان دیدند و به عینه شاهد بودند گل سالم ما را مردود اعلام کردند و پنالتی ما را نگرفتند. اتفاقات تلخ آن بازی سبب شد تا هیچ انگیزه ای برای حضور در فینال جام حذفی نداشته باشیم.

رستمی افزود : پس از بازی پلی آف حدود یک ماه تمرینات ما تعطیل شد و در آستانه بازی با پرسپولیس فقط چند جلسه تمرین کردیم که خدارو شکر نمایش بدی هم برابر نایب قهرمان آسیا نداشتیم.
وی ادامه داد : همان مشکلات داوری از آن فصل و از آن بازی گریبانگیر ما تا بدین لحظه شده و حتی این موضوع سبب شده است تا باشگاه علاوه بر مشکلات سخت افزاری و امکاناتی با مشکلات مالی شدیدی هم رو به رو شود! و دریافتی بازیکنان نیز خیلی خیلی کمتر از دریافتی بازیکنان سایر تیم ها باشد.
رستمی بیان داشت : تیم ما در فصل جاری تیم خوبی بود و می توانست مدعی صعود باشد چرا که تیم از لحاظ وجود بازیکنان باکیفیت و فنی در شرایط مطلوب قرار داشت.
وی اظهار داشت : اگر فصل گذشته خود تیم می توانست به لیگ یک صعود کند مسئولان باشگاه و استانی با شور و شوق زیادی تیم را مورد حمایت قرار می دادند. و آن شور و شوقی که در شهر ایجاد می شد شرایط را برای داماش متفاوت می کرد.
کاپیتان داماش بیان کرد : مشکلات مالی در فصل جاری ضربات زیادی به ما زده است بازی هایی بوده که بدون تمرین رفتیم و بازی کرده ایم و حتی بازی به مانند بازی با مس را در کرمان حضور نیافتیم اما با این حال و علارغم شرایطی که در باشگاه و تیم حاکم است خدا را شکر خطر سقوط تیم را تهدید نمی کند و اگر بتوانیم در چند بازی حداکثر امتیازات را کسب کنیم می توانیم سهمیه تیم را در لیگ یک حفظ کنیم.
رستمی افزود : شب عید بازیکنان با جیب و دستان خالی راهی خانه هایشان شدند و باشگاه نتوانست پرداختی به بازیکنان داشته باشد. آقای حاجی پور دست تنها است و هیچ کسی ایشان را یاری و کمک نمی کند. ما حدود ۹ ماه است که فقط ۵ درصد دریافتی داشته ایم و این واقعا فاجعه و افتضاح است که یک باشگاه مردمی که هواداران زیادی پشت این تیم است فقط ۵ درصد پرداختی به بازیکنانش داشته باشد.
وی ادامه داد : ما تمام تلاش مان را برای حفظ تیم تا پایان فصل انجام خواهیم داد تا حداقل بتوانیم سهمیه تیم را حفظ کنیم.
رستمی در پاسخ به این پرسش که چه دلایلی سبب شده تا باشگاه های گیلانی با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کنند گفت : باید از مسئولان استانی گلایه کنیم چرا که مسئولان بسیاری از شهرها و استان ها حامی تیم های خود هستند و حمایت اساسی از تیم های خود دارند اما مسئولان شهری رشت و استانی گیلان فقط وعده های پوچ و خالی می دهند و در این بین آقای حاجی پور دست تنها است و می گوید من بابت هزینه های جاری باشگاه حتی مجبور شده ام خانه ام را بفروشم و دیگر توان مالی برای مدیریت باشگاه ندارم.
او بیان کرد : مسئله خرید امتیاز لیگ یکی برای داماش باعث شد تا باشگاه ضرر زیادی بکند. مسئولان استانی فکر می کنند که تیم داماش متعلق به استان گیلان نیست اگر مسئولان نیم نگاهی به تیم داشتند صد در صد تیم داماش به لیگ برتر صعود می کرد چرا که ما در نیم فصل اول در رتبه پنجم قرار داشتیم و با تیم صدر جدول ۵ یا ۶ امتیاز اختلاف داشتیم اما در نیم فصل دوم مشکلات مان زیاد و سبب شد روند مثبت مان با افت شدیدی روبرو شود.
وی اظهار داشت : ما روزهایی شده است که پس از تمرینات تغذیه مناسبی نداشتیم و حتی یک شکلات هم به ما نمی دادند! تا بازیکنان کالری که از دست داده بودند را بدست بیاورند.
رستمی در واکنش به این موضوع که در طول فصل نسبت به داوری ها نیز اعتراض زیادی داشتند گفت : ما در این مدت از هر چیزی ضربه خورده ایم از مسئولان استانی گرفته تا داوری. اگر ما بخواهیم اشتباهات داوری این فصل که برای داماش رقم خورده و از بابت همین اشتباهات امتیازات زیادی را از دست داده ایم فیلمی را تهیه کرده و به فدراسیون بفرستیم با جواب مشخصی روبه رو نمی شویم چرا که هیچ کس حامی ما نیست و تنها مانده ایم و هیچ مسئولی پیگیر کار ما نیست تا از حق و حقوق مان دفاع کند.
او اضافه کرد : در تیم داماش فقط مازیار ربیعی فرد است و کنار خط. او همه کار انجام می دهد و شخصیت او اینطور نیست که کنار خط شلوغ کند و با این راه حق تیم را بگیرد در حال حاضر در لیگ یک نیز شرایط طوری است که هر کسی که پشت زمین و کنار خط شلوغ کاری کند می تواند حق خود را بگیرد.
کاپیتان داماش در مورد اینکه گفته می شود عدم حضور آنها در برابر تیم مس شائبه برانگیز بود گفت : شایعه ها چه در فضای فوتبال و چه در فضای غیرفوتبال وجود دارد اما واقعا آنطوری که می گویند نیست بازیکنان قبل از این بازی تصمیم گرفتند تا به کرمان نرویم تا ببینیم مسئولی از استان پاسخگوی مشکلات داماش و وضع موجود در تیم است کسی هست که به اردوی تیم بیاید تا حداقل یک قوت قلبی، انگیزه یا وعده هر چند خالی و پوچ به ما بدهد اما به این باور رسیدیم که هیچ مسئولی از استان دلسوز و حامی تیم داماش نیست.
وی ادامه داد : مگر می شود یک تیم ۹ ماه تمرین کند و دریافتی آن ۵ درصد باشد این میزان دریافتی با این شرایط اقتصادی حاکم در کشور کفاف پول بنزین بازیکنان هم نمی شود.
کاپیتان داماش بیان کرد : در ۸ بازی باقی مانده فقط به خاطر هواداران به میدان خواهیم رفت تا ببینیم در پایان فصل و قبل از شروع فصل جدید چه شرایطی بوجود می آید و مالک تیم چه تصمیمی می گیرد.
رستمی اضافه کرد : ایمانی که در بین بازیکنان داماش وجود دارد در بین بازیکنان هیچ تیمی وجود ندارد ما تیم را تا بدین لحظه فقط با رفاقت سرو پا نگه داشتیم اگر هر تیمی به جای ما بود خیلی وقت پیش از هم پاشیده شده بود.