وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان: مدیرعامل باشگاه داماش گیلان گفت: افشین ناظمی بعد از بازی حساس با فجرسپاسی در رختکن با بازیکن درگیر شد و این یعنی اینکه با آنها دوستی و تعامل ندارد.

به گزارش وارش اسپرت و به نقل از تسنیم ، امیر عابدینی در خصوص احتمال تغییرات در کادرفنی تیم فوتبال داماش اظهار داشت: من اعلام کردم احتمالا افشین ناظمی از داماش می‌رود اما فعلا این اتفاق نیفتاده است.

 

وی افزود: بحث ما تعامل مربی با بازیکن است و استنباطم این بود که ناظمی تعامل با بازیکنان را از دست داده است. وقتی این مربی بعد از بازی حساس با فجرسپاسی در رختکن با بازیکن درگیر می‌شود، یعنی با آنها دوستی و تعامل ندارد.

 

مدیرعامل باشگاه داماش با بیان اینکه بازیکنان این تیم بعد از شکست 3 آیتم منفی روحی را تحمل کرده‌اند، گفت: عدم نتیجه گیری اولین آیتم منفی روحی بازیکنان است و دومین آیتم هم تحمل توهین تعدادی از تماشاگران است. تعدادی از تماشاگران که حدوداً 100 نفر بودند – با چگونگی شکل گرفتن این تعداد کاری ندارم- در طول بازی به تمام اعضای تیم داماش و بازیکنان توهین کردند و در این بین به نظیف‌کار هم توهین شد به طوری که این بازیکن وقتی پنالتی را گل کرد، روحیه‌ای برای شادی کردن نداشت.

 

عابدینی با اشاره به مشکلات مالی داماش خاطرنشان کرد: بارها فریاد زدیم اما هیچ جوابی نشنیدیم و شاید آنهایی که باید به ما کمک کنند و این کار را انجام نمی‌دهند، دلایل خودشان را دارند. سومین آیتم منفی روحی هم مشکلات مالی است. بازیکنان چند ماه است با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند و حالا بعد از یک شکست که بازیکن روحیه ندارد، درگیر شدن مربی با بازیکن و مقصر دانستن بازیکن در شکست کار درستی نیست. نظیف کار یا بازیکن دیگری در طول فصل اشتباه انجام داده و اصلاً گل به خودی هم زده، اما عامدانه که این کار را انجام نداده است.

 

وی ادامه داد: ابوذر رحیمی در بازی زانوی خود را داد و رباط صلیبی‌اش آسیب دید و به این بازیکن باید اسطوره غیرت و مردانگی گفت، نه اینکه به او اهانت کرد. حالا این بازیکن گل به خودی هم بزند، مگر چه اتفاقی می‌افتد؟ اشتباهات هم جزیی از بازی فوتبال است.

عابدینی با تاکید بر اینکه تعاملی بین سرمربی داماش و بازیکنان نیست، اظهار داشت: احساس کردیم ناظمی نمی‌تواند کاری برای داماش انجام دهد و بازی‌های زیادی را از دست دادیم و در 6 بازی گذشته فقط یک امتیاز گرفتیم. با توجه به صحبت‌هایی هم که این مربی انجام داده بود احساس کردیم او روز یکشنبه استعفا می‌دهد، اما این کار صورت نگرفت. اگر قرار بر رفتن ناظمی هم باشد باید جایگزینی برای این مربی پیدا کنیم.

 

مدیرعامل داماش درباره مشکلات مالی این باشگاه گفت: احتمال اینکه مشکلات مالی تا 20،25 روز آینده حل شود، زیاد است. با صحبت‌هایی که با شهردار گیلان داشتم، او منتظر دستور فرماندار است تا مبلغی به باشگاه کمک شود و همچنین اسپانسری هم در راه است که می‌خواهد به ما کمک کند.

 

عابدینی در ادامه گفت‌وگو با تسنیم در خصوص اینکه برخی می‌گویند خداحافظی مظفری‌زاده از داوری به خاطر حرف‌های او بوده، عنوان کرد: آقای مظفری‌زاده در برنامه 90 به 3 مورد اشاره کرد و گفت ابتدا به خاطر اشک دخترش از داوری خداحافظی کرده است. به قول فردوسی‌پور هم همه چیز فیلم هندی شد. یکی از دلایل آقای مظفری‌زاده هم شرایط جامعه داوری و اتفاق‌هایی که در یک سال اخیر افتاده بود که البته این اتفاقات برای تمام جامعه فوتبال رخ داده و فقط برای جامعه داوری نبوده است و این تنش‌ها باعث شده مظفری‌زاده از این مسائل خوشش نیاید.

«مظفری‌زاده فکر می‌کند در اتفاقات فوتبال فقط روی جامعه داوری ریز شده‌اند اما روی همه آنهایی که مشکل داشتند ریز شده‌اند و در این بین چند داور هم محروم شدند.» وی با بیان این جمله افزود: برخی‌ها اعتراض کردند که این محرومیت‌ها برای این داوران کم است و برخی دوستان هم معترض شدند که چرا این ریزبینی‌ها صورت گرفته است. درباره چند ناظر هم صحبت‌های دیگری شد و گویا دوستان از این بابت هم ناراحت هستند. دلیل سوم آقای مظفری‌زاده هم بحث رفتن او به کانادا و ادامه تحصیل بود.

 

مدیرعامل باشگاه داماش خاطرنشان کرد: در این بین بحثی هم شد که مظفری‌زاده به خاطر حرف‌های عابدینی خداحافظی کرده، اما من نه گفتم او رشوه‌بگیر است نه گفتم با کسی تبانی می‌کند. من گفتم مظفری‌زاده رفاقتی از برخی‌ها «اَمربَری» کرده و به هیچ وجه هم نمی‌خواستم از داوری خداحافظی کند، بلکه قصدم این بود دوستانش در بازی‌ها او را همراهی نکنند. حالا او خداحافظی کرده وبه هر دلیلی که رفته خدا نگهدار او باشد.

عابدینی در پاسخ به این سوال که آیا با رسیدگی به این پرونده مظفری‌زاده متهم می‌شود، گفت: کمیته انضباطی، کمیته اخلاق یا هر کمیته دیگری که قرار است به این پرونده رسیدگی کند، پاسخ خواهد داد، اما به نظرم باید به آقای علیپور کمک و فرصت کار را برای او فراهم کنیم. نباید به علیپور بگوییم که با برخی‌ها مماشات کند و آن وقت خواهید دید چه پرونده‌هایی که رو نمی‌شود اما آقای مظفری‌زاده پرونده‌ای ندارد.
وی بار دیگر با اشاره به اتفاقات دیدار داماش و ملوان، اظهار داشت: من از آقای مظفری‌زاده و حامیان ایشان سوال دارم. بازیکنی که در دربی با لگد بازیکن حریف را می‌زند و داور هم این صحنه را می‌بیند کارت زرد می‌گیرد، اما بازیکن داماش که مشخص نیست کاری کرده یا نه از آقای مظفری‌زاده که صحنه را هم ندیده کارت قرمز می‌گیرد. سوال من این است که چرا این اتفاقات می‌افتد؟ من می‌گویم نباید به صورت مستقیم از کسی حمایت شود، بلکه  باید از واقعیت‌ها حمایت کنیم.

 

عابدینی با بیان اینکه در برنامه 90 تخریب شده است، افزود: عادل فردوسی‌پور که در برنامه دوشنبه شب 90 مرثیه خواند و مرا تا می‌توانست کوبید و هر طور دلش خواست مرا تخریب کرد. دلیلش هم این بود که من مصاحبه‌ای انجام داده بودم و فردوسی‌پور به خاطر این مصاحبه دنبال فرصت بود تا انتقام بگیرد و علیه من جریان سازی کند که چون من اعتراض کرده‌ام گویی گناه کبیره مرتکب شده‌ام. فقط من نبودم، ابراهیم قاسم‌پور هم گفته در فوتبال ایران وجدان بیداری وجود ندارد. وقتی این حرف زده می‌شود یعنی کل فوتبال زیر سوال می‌رود. در 90 دقیقه بازی بازیکنان من به قضاوت مظفری‌زاده معترض بودند و اگر قرار باشد به هر اعتراضی واکنش نشان داد اینگونه باید همه را اعدام کنیم و هیچ‌کس را هم مافیا ندانیم.

مدیرعامل باشگاه داماش اضافه کرد: دکتر سیار می‌گفت یک بار حرفی زد که به خاطر حرفش 4 سال در دفاتر قضایی رفت و آمد داشت و اگر دادکان شهادت نمی‌داد که سیار انسان درستی است، او به زندان می‌افتاد. سیار حرفی زد و کسانی که باید او را حمایت می‌کردند این کار را انجام ندادند و جریانی که قرار بود او را کنار بگذارد این کار را کرد. اینها اتفاقاتی است که افتاده و نمی‌شود درباره جزئیاتش صحبت کرد. من از داورانی که بیرون نشسته‌اند و اعتراض می‌کنند یک بار خوشان را از اول نگاه کنند. می‌خواهم مسعود مرادی خودش و کارهایش را نگاه کند. ما گنجینه‌ای از مطالب فوتبال هستیم و  حرف‌هایی هست که نمی‌گوییم اما دلیل نمی‌شود فراموش کنیم.

 

عابدینی در خصوص حرف‌هایی که می‌گوید در سینه دارد، گفت: مراعات می‌کنم و این حرف‌ها را نمی‌زنم و اگر قرار باشد این حرف‌ها را بزنم اوضاع خیلی بدتر از اینها می‌شود. نمی‌توانیم این حرف‌ها را بزنیم چون قابل بحث نیست، اما قابل درک است و جریان‌سازی‌هایی وجود دارد.
مدیرعامل باشگاه داماش با اشاره به دربی 78، خاطرنشان کرد: باید قبول کنیم فوتبال ما آن چیزی نبود که روز جمعه پرسپولیس و استقلال به نمایش گذاشتند. البته نه آنقدر بد که در برنامه 90 به دربی پرداخته شد و به بازی نمره صفر دادند و نه آنقدر خوب که پیش از آغاز این بازی در رسانه‌ها به این بازی پرداختند و آنقدر تعریف و تمجید کردند که مردم را به ورزشگاه بکشانند. برای اینکه مردم را دعوت کنیم ابتدا از بازی تعریف و تمجید می‌کنیم و بعد این بازی را به بدترین شکل می‌کوبیم.

 

عابدینی در خصوص جنگ لفظی بین 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال و همچنین بیانیه مشترکی که علیه صدا و سیما توسط مدیران این 2 صادر شد و تذکر جدی وزیر ورزش  و جوانان به رویانیان و فتح‌الله‌زاده اظهار داشت: تذکری که آقای گودرزی داده حق و حقوق وزیر ورزش است و بحثی در این مورد نیست. این تذکر بر اساس معیارهای حرفه‌ای است و به نظرم تذکر درستی هم بود.

وی افزود: تذکری که وزیر ورزش می‌دهد به جا است و موضع گیری دوستان ما آقای رویانیان و فتح الله‌زاده علیه صدا و سیما معنا و مفهوم حرفه‌ای ندارد و آقای گودرزی حق داشت به آنها تذکر بدهد.

 

مدیرعامل باشگاه داماش درباره شایعات تغییر مدیران عامل پرسپولیس و استقلال عنوان کرد: در کارهای وزارت ورزش و جوانان کارشناسی وجود دارد و اگر قرار به جابجایی هم باشد، با تحقیق انجام می‌شود. من فکر می‌کنم اگر بتوان با رویانیان و فتح‌الله‌زاده تعامل کرد، این افراد بهترین مدیران برای استقلال و پرسپولیس هستند و اگر قرار به رفتن این افراد هم باشد، کسانی که می‌خواهند مسئولیت بپذیرند، نباید احساسی رفتار کنند و باید با کارشناسی مدیریت پرسپولیس و اسقلال را قبول کنند.

عابدینی در پاسخ به این سوال که به وی برای مدیرعاملی پرسپولیس پیشنهاد شده یا نه، گفت: هیچ پیشنهادی به من نشده و کسی با من صحبتی در این باره صحبتی نکرده است. اگر قرار باشد پیشنهادی هم به من شود، بدون کارشناسی پیشنهادی را قبول نمی‌کنم. پیشنهاد، خشک و خالی نیست و مطمئناً بعد از پیشنهاد شرط و شروطی هم وجود دارد و باید دید این شرط و شروط‌ها چیست.

وی با اشاره به انتخابات کمیته ملی المپیک و مشخص شدن رئیس و دیگر اعضای این کمیته، به تسنیم گفت: یک گروه بسیار قوی و کارآمد در انتخابات کمیته ملی المپیک رای آوردند و باید به این دوستان، جامعه ورزش کشور، ورزشکاران المپیکی و ورزش حرفه‌ای کشور تبریک بگویم. هاشمی، شهنازی و اعضای کمیته اجرایی افراد توانمند و کارآمدی هستند که امیدوارم موفق شوند.