وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: اتفاقات و حواشی اطراف داماش به حدی شده است که برای بسیاری از هواداران این تیم ابهاماتی را به وجود آورده است. بهترین شخصی که می توانست جواب سوالات هواداران داماش را بدهد مدیرعامل باشگاه داماش بود و از همین رو گفتگویی مفصل با امیر عابدینی انجام دادیم. مدیرعامل داماش در ابتدا به شدت از عملکرد مسئولین استانی انتقاد کرد و در بخشی های دیگر مصاحبه از جزئیات مذاکرات خود با شرکت گرند، شایعه ی سرمربی گری هادی طباطبائی، درخواستش از هوادارن داماش و حضورش در کنار زمین در سه بازی آینده سخن گفت که پیشنهاد می کنیم مصاحبه اختصاصی وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان با مدیرعامل داماش را تا پایان بخوانید…

 

varesh-sport.com: با نزدیک شدن به پایان فصل شرایط جدول برای داماش روز به روز خطرناکتر می شود. داماش سه بازی حساس را در پیش رو دارد؛ با شناختی که از تیم دارید ، شانس موفقیت داماش در این سه بازی را چگونه ارزیابی می کنید؟

تنها مشکلم این است که مسائل مالی باید حل شود و اینکه می خواهم بگویم یک واقعیت محض است که هواداران باید آگاه شوند. در شهرستان رشت یک سری افراد دوست دارند این تیم سقوط بکند و یک سری تحرکاتی هم در حال انجام دادن هستند؛ حالا با من عابدینی به دلایلی مشکل دارند امروز به گونه ای دیگر مطرح می کنند.

آقایان دست از سر این باشگاه بردارند و چوب لای چرخش نگذارند! اصلا ما اشتباه کردیم گفتیم به باشگاه داماش کمک کنید چون نمی دانستیم این آقایان اصلا بضاعت مدیریتی ندارند که بتوانند به تنها نماینده این شهر کمک کنند.

 

به ادامه مطلب مراجعه فرمائید

وقتی مدیران همین جوری بر مسند مدیریت می نشینند فکر می کنند که با بهانه می شود کار را پیش برد. چون توان مدیریت ندارند بهانه تراشی می کنند و بهانه هایی که می گیرند مختلف است ، ما بهانه ای غیر از پول نداریم و همه ایران هم می داند دلیل بی پولی داماش چیست.

من اگر سه ، چهار سال پیش داماش را ول نکردم به خاطر جوانان این شهر و استان بود وگرنه خیلی راحت می توانستم مثل خیلی ها این تیم را رها کنم و بروم ، هیچ اتفاقی هم برای بنده نمی افتاد.

 

امیر عابدینی - مهندس قهرمانی

 

من در زمان استاندارهای قبلی هرگاه که وقت خواستیم با آنکه کاری از دست شان بر نمی آمد، با ما جلسه گذاشتند. البته منهای مهندس قهرمانی که تمام تلاشش را انجام می دادند تا کارها را پیش ببرد و شاید هم در آن زمان ما نیاز به پول نداشتیم اما همیشه در کنار ما بود. من یک چیزی را با صراحت اعلام می کنم و همه هم می دانند من نه به دولت آقای احمدی نژاد رای دادم و نه قبولش داشتم و اگر هم با آن کار کردم به احترام نظام بود.

این دولت دولتی است که بنده قبولش دارم و اعتقاد دارم دولت خوبی است و فکر می کنم می تواند مشکلات مملکت را حل بکند. این دولت دولتی است که آمده مدیران عالی رتبه ای را گذاشته است که کاربلد هستند اما در سطح مدیرت استانی درست عمل نمی کند و ضعیف می باشد.

به همین دلیل است که با صراحت لهجه اعلام می کنم آقایان مدیران استانی چرا از جلسه گذاشتن با من می ترسید؟ بیائید در جلسه با من اعلام کنید که اگر امیر عابدینی کنار برود ما پول می دهیم! پشت در بسته برای خودتان حرف بزنید به جایی نمی رسد!

 

varesh-sport.com: متولی ورزشی استان در مصاحبه ای اعلام کردند که مسئولین استانی در حد توان خود به باشگاه داماش گیلان کمک کرده اند…

بله! 50 میلیون تومان کمک کرده اند که آنرا هم به باشگاه نداده اند بلکه برای اینکه خودشان را مطرح کنند به صورت مستقیم به بازیکنان تیم دادند!

 

varesh-sport.com: با این تفاسیر، آیا استان می تواند داماش را اداره کند؟

نه نمی تواند! بنده هم معتقدم که نمی توانند این تیم را اداره کنند… اما اعتقاد دارم که می توانند بر علیه باشگاه جلسه نگذارند! بنده معتقدم می توانند پشت درهای بسته در جلسات خصوصی نگویند که یک تیم برای این استان کافی است و تیم اول استان ملوان است!

این حرف ها است که وقتی به گوش من می رسد دردآور است ، این حرف ها را آقایان زدند و نمی توانند بگویند نزدیم!

با صراحت می گویم اگر بنده توانستم از مسئولین هولدینگ امیرمنصور آریا با حمایت دستگاه محترم قضایی به ویژه شخص آقای اژه ای برای اداره باشگاه تا پایان فصل 500 میلیون تومان کمک مالی بگیریم می توانیم تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم و بعدش تصمیم بگیرند که می خواهند چه بکنند… من امیدوارم که مسائل جمع شود.

 

varesh-sport.com: مذاکرات شما با مدیران شرکت گرند به کجا رسید؟

ببینید یک سری آمدند که تیم را بخرند وقتی قرارداد را نوشتیم بهانه آوردند و رفتند! از آن روز تا حالا 10 بار با آن ها تماس گرفتم که طفره رفتند.

اولا که بنده نمی دانم که آیا آن ها پول دارند یا ندارند که اگر داشتند آن روز پول را می دادند و دوما تردید داشتند که تیم را نگه دارند یا ببرند! آقای الماسخاله هم آمدند در جلسه و با صراحت گفتند حتی اگر قرار است این تیم در لیگ دو بازی کند باید در رشت باقی بماند.

آقایان اگر آمده بودند که تیم را در رشت نگه دارند چرا ناراحت شدند؟ پس معلوم بود که زیر کاسه ، نیم کاسه ای است!

 

varesh-sport.com: از قول رئیس هیات فوتبال استان در یک سایت ورزشی محلی گفته شد که :

"دوستان در مذاکرات خصوصی شان در محل باشگاه داماش دو شرط را در قرارداد توافقی فی ما بین (داماش و شرکت گرند) لحاظ نکردند و با این تفکر و استدلال که هیات فوتبال نیز هیچ گونه حساسیتی به متن قرارداد ندارد می خواستند همه ما را وارد یک بحران جدی نمایند؟! "

واقعا شما چنین هدفی داشتید؟

یعنی بنده به توافق رسیده بودم که تیم را از استان ببرند؟! آیا هیچ عقل سلیمی این را می گوید؟ بنده در رشت نشستم و جلسه گذاشتم و قرارداد هم در رشت می خواستم امضا کنم ، بعد چه طور چنین هدفی داشتم؟!

دقت کنید اگر من با اینها توافق می کردم قرارداد را تهران امضا می کردم و می دادم ناظر قضائی هم امضا کند و می رفتم. چون شرط بنده این بود که من با اینها کار نمی کنم و در جلسه هم با آنکه اصرار داشتند بنده با صراحت گفتم که با شما کار نمی کنم.

اگر من اینطور می خواستم در تهران تمام می کردم که! ولی به احترام شهر رشت برای عقد قرارداد به رشت آمدم که متاسفانه بیشترین سواستفاده را کردند که الان هم برایشان نامه دادم و 70 میلیون هم بدهکارشان کردم که تردید نکنیم این پول را می گیریم که 40 میلیون برای تبلیغی که در بازی با راه آهن بر روی پیراهن تیم کردیم و 30 میلیون هم برای تبلیغاتی که آقایان برای تبلیغات برند خودشان از داماش استفاده کردند.

 

varesh-sport.com: یک ابهامی که در این بین برای هواداران داماش به وجود آمده این است که امیر عابدینی با این همه تجربه ی مدیریتی ورزشی و غیر ورزشی، چه طور قبل از توافق نهایی حاضر شد کنفرانس معارفه برگزار کند؟!

سوال خوبی پرسیدید و حرف شان هم دقیقا درست است. برای اینکه آقایان گفتند آن روز چک می دهند ، برای اینکه این آقایان دروغ گفتند! بنده واقعا متاسفم که با صداقت عمل می کنیم و با صداقت جواب نمی گیریم! آن روز قرار بود که آقایان بعد از شام بنشینند و قرارداد را امضا کنند و چک بدهند. قرارداد را بعد از شام برداشتند و 20 تا اصلاحیه اضافه کردند و باز هم گفتم قبول ولی یک شرط دارد که اول باید چک بدهید و اینکه آن چک فردا صبح پول شود و بعد امضا می کنم. گفتند ما می رویم پول می آوریم که بنده گفتم خداحافظ شما! که از آن روز رفته اند که پول بیاورند!

 

عابدینی - نظرمحمدی

 

varesh-sport.com: بعد از تغییر و تحولاتی که راس کادرفنی داماش ایجاد کردید ، باخت های پی در پی داماش جای خودش را به سه تساوی پی در پی داد. از عملکرد علی نظرمحمدی چقدر رضایت دارید؟

بالاخره ایشان دو تا بازی خارج از خانه را مساوی کردند که معنا و مفهومش این است که نه در خانه به رقیب ته جدولی خود باخت و نه خارج از خانه به تیم های قابل قبولی باخت و مساوی کرد. من می خواهم بگویم که اگر تا اینجای کار نگاه کنیم با مشکلاتی شدیدی که ما داشتیم موفقیتی رقم خورده است.

به حول قوه الهی ، همت بچه های تیم و حمایت هواداران گیلانی اگر داماش را در لیگ برتر نگه داشتیم ، مربی خارجی می آوریم و با خود علی آقا (نظرمحمدی) هم صحبت کردم و مربی خارجی هم مشخص است و می آوردم. چون مطمئنم مشکلات مالی ما سال آینده حل خواهد شد ، ما امسال با مشکل مواجه هستیم که از شهرداری و شورای شهر کمک خواستیم و نکرد! از استانداری کمک خواستیم نکرد! تا به اینجا رسیدم که گفتم فقط 200 میلیون پول بدهید… من هم دیگر بضاعت شخصی ام هر چه بوده به شهادت امور مالی در باشگاه گذاشته ام ، دیگر ندارم چیزی که بیاورم در باشگاه بریزم.

وقتی یک آدمی برای جوانان، تیم و هویت یک شهر تمام زندگی اش را می گذارد توقع داشته که یک خدا قوتی بشنود نه آنکه بروند و پشت سرش حرف بزنند. آنها کسانی هستند که امروز لباس مدیریتی تن شان کرده اند و به خاطر آدمی که کنارش گذاشتم بر روی تمام اخلاق مدیریت پا می گذارند! حرف من این است شما رفاقت تان با آن افراد حفظ باشد ولی با هویت این شهر دارید چیکار می کنید؟! بضاعت مدیریتی بعضی ها جواب آن مسند را نمی دهد! وقتی می گویند تمام بضاعت ما 50 میلیون تومان بود خنده دار است دیگر…

 

varesh-sport.com: شایعه ی آمدن هادی طباطبایی به داماش چقدر صحت دارد؟

شما از قول من رسما اعلام کنید که همه بدانند همین الان اگر مسئولین استان بگویند تیم را به هادی طباطبائی بسپار و ما خرج تیم را می دهیم ، بنده دو دستی تیم را تقدیم آقای هادی طباطبائی می کنم.

 

varesh-sport.com: منظور از سوال قبلی ، شایعه ی توافق شما با هادی طباطبائی برای سرمربی گری داماش در چند بازی آینده بود!

نه ، من با آقای هادی طباطبائی به توافقی نرسیدم! در واقع زنگ زدم و با یکی دو نفر مشورت کردم… آقای هادی طباطبائی جز یکی از گزینه های هدایت داماش برای فصل آینده است.

پارسال آقای قویدل یک ضربه به ایشان زد و اگر الان هم ما تیم را به هادی طباطبائی بدهیم و خدای نکرده تیم سقوط کند یک ضربه دیگر هم می خورد که من دوست ندارم هادی طباطبائی بسوزد. اینکه میگویند با طباطبایی اختلاف دارم هم صحت ندارد. هادی طباطبائی آدمی است که برای فوتبال ایران زحمت کشیده اند و با من پدرکشتگی هم ندارد… دوستانی که رفتند هادی طباطبائی را در چاه انداختند در فوتبال غریبه بودند و هادی طباطبائی هم مثل من و حمید درخشان فریب آن افراد غریبه در فوتبال را خورد. ما ورزشی ها اشکال مان این است که آن قدر قلب مان صاف است که زود سرمان را کلاه می گذارند!

 

امیر عابدینی - هواداران داماش

 

varesh-sport.com: و در پایان اگر حرفی با هواداران داماش شهرباران که این روزها به شدت نگران وضعیت تیم محبوب خود هستند دارید، بفرمائید…

ما روزهای سختی را در کنار هم گذراندیم ، اولین کاری که باید بکنیم این است که باید روز بازی با پرسپولیس بیایند و یکپارچه حمایت کنند. از آن ده درصد پرسپولیسی که شهرهای مختلف استان می آیند هم می خواهم به احترام اکثریت مردم شهر رشت و استان گیلان که عاشق داماش هستند به استادیوم نیایند و بگذارند ورزشگاه یکپارچه داماشی باشد ، داماش شهرباران نیاز به حمایت یکپارچه مردم شهر رشت دارد.

تیم ما تیمی است که می تواند روی پای خودش بایستد ، هواداران داماش به خوبی یادشان است ما در دو بازی آخر فصل گذشته دست به کار بزرگی زدیم. باید باور کنیم که ما تیمی هستیم که مقام قهرمانی را از سپاهان گرفتیم و قهرمانی استقلال را هم متزلزل کردیم.

می توانیم امسال هم کاری کنیم کارستان و نکته ی دیگر هم دو بازی بعدی ما است که می توانیم امتیاز لازم را کسب کنیم یکی مس است که در زمین خودمان می توانیم سه امتیاز را کسب کنیم و دیگری هم ذوب آهن که شرایط بحرانی پیدا کرده است و من به همه اطمینان می دهم اگر ما یکی را یک امتیاز بگیریم و دیگری را سه امتیاز ، قطعا در لیگ می مانیم و این اتفاق قطعا خواهد افتاد.

فقط من شرمنده بچه های تیم هستم که شب عید می خواهند خانه هایشان بروند و ما نمی توانیم پولی در جیب شان بگذاریم… این نگرانی من است و دارم به آب و آتش می زنم تا این نگرانی را برطرف کنم.

 

امیر عابدینی

 

varesh-sport.com: شما در صحبت های خود از هواداران داماش خواستید که در بازی با پرسپولیس استادیوم عضدی را یکپارچه داماشی کنند. هودارن داماش هم در کامنت های خودشان در سایت وارش اسپرت و هم خارج از فضای مجازی خواهان حضور امیر عابدینی در کنار زمین هستند ، تا کاریزمای امیر عابدینی در کنار زمین شاید بتواند از حق خوری های احتمالی جلوگیری کند و قوت قلبی باشد برای مجموعه تیم و هواداران…

من می آیم کنار زمین میگویند امیر عابدینی دخالت می کند و نمی آیم هم یک جور دیگر می گویند…

اما اگر این خواسته هواداران باشد در سه بازی آینده با تمام نارسائی ها و فشارهایی که است قطعا در کنار زمین خواهم آمد.

 

منبع: www.varesh-sport.com

وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان