وارش اسپرت : امیر عابدینی امروز در نشست مطبوعاتی که در محل این باشگاه برگزار شد، ابتدا در مورد رشته‌های ورزشی که این باشگاه در چند سال اخیر مورد حمایت قرار داده، گفت: در فوتبال خوشبختانه یک تیم ما به لیگ برتر صعود کرد و هنوز در لیگ دسته اول دو نماینده دیگر داریم. به اضافه مجراهایی که در ساختار سازی هدایت می‌کنیم توانستیم سال گذشته در آسیا ویژن فعال شویم تا بتوانیم در رشته فوتبال در هر رده سنی دو تیم را به وجود بیاوریم. ضمن اینکه در 5 شهر استان گیلان به همراه استان‌های ایران از جمله تهران و لرستان این کار را آغاز کردیم. در والیبال در سوپر لیگ کار را آغاز کرده و تیم قدرتمندی را تشکیل دادیم اما با قرار گرفتن در مکان پنجم نتوانستیم احساسات هواداران را پاسخگو باشیم. امسال با جابجایی معدنی و آوردن عباس برقی و به کار گرفتن دو سه بازیکن معروف شانس‌مان را برای قهرمانی بیشتر کردیم.

در بسکتبال قطعا سال آینده به لیگ برتر صعود می‌کنیم. ضمن اینکه در کاراته فوتسال، شنای بانوان، کونگ‌فو و بستکبال بانوان استارت کار را زده‌ایم.

 

* آرامش فصل گذشته را تنها در زمان پروین داشتم

امروز در این نشست می‌خواهیم در مورد فوتبال بحث کنیم. از دینورزاده خواستم با حضور در این نشست در مورد برنامه‌هایش صحبت کند. او را همه می‌شناسند. چرا که بزرگان فوتبال هیچ وقت فراموش نمی‌شوند و ما همگان با این نام‌ها زندگی کردیم. دینورزاده از افراد باشخصیت‌ فوتبال ما است.

وی با آمدنش سال گذشته باری را از شانه‌های من برداشت. یک بار دیگر در سال 77 زمانی که پروین به پرسپولیس بازگشت این اتفاق افتاده و سال آرامی را سپری کرده بودم و امسال دینورزاده قبول کرد در کنار من باشد. او در رشت بود و من در تهران. تقسیم کار بود و باید این گونه کار پیش می‌رفت. در بحث تیم‌های لیگ‌های دسته اول نیز دکتر نجفی به عنوان مشاور من در تهران با اختیار تام در این باشگاه فعالیت می‌کند.

 

* اگر نمی‌توانند از جیب خرج کنند گناه من چیست

صالح‌نیا استاد من است اما اگر نمی‌تواند از جیب خرج کند به من چه ربطی دارد. آیا این گناه من است. آنها از منطقه آزاد تامین می‌شوند و امتیازاتی از جمله جذب بازیکن سرباز هم دارند. آنها بازیکنی مانند حسین ابراهیمی تحویل گرفته و با رباط پاره به من تحویل دادند.
ما باید همدیگر را در یک استان تحمل کنیم چرا که رقابت فوتبال رقابتی شیرین است. به نظر من ملوان و داماش خصومتی با هم ندارند و هیچ وقت نفهمیدم چرا در بعضی شهرها مردم این شهر با همسایگانشان دعوا دارند.

 

متن کامل + گزارش تصویری در ادامه مطلب …

 

*دلیلی نداشت امسال مهدوی‌کیا حتما در پرسپولیس بازی کند

عابدینی در ادامه نشست در مورد اینکه آیا جذب مهدوی‌کیا ادای دین به طرفین نبود، گفت: زمانی که مهدوی‌کیا یک ماه و نیم قبل به دفترم آمد هنوز تیم را شکل نداده بودیم و فقط از او مشورت خواستم. روز بعد علی کریمی و دو روز بعد باقری به دفترم آمدند.

ما کارمان را بلدیم و می‌توانیم از بچه‌های خود استفاده مطلوب کنیم. اگر آن زمان بحث استفاده از مهدی مطرح نبود به این دلیل بود که فکر می‌کردم می‌خواهد به پرسپولیس برود. در همان زمان کریمی به من گفت اگر به پرسپولیس نروم آیا در داماش برایم جا است که من به وی گفتم اینجا خانه تو است اما مهدوی‌کیا این را هم به من نگفت و معتقد بود امسال حتما در پرسپولیس بازی خواهد کرد. تا 15 روز پیش برای به کار نگرفتن علی دایی مباحث به وجود آمد که در آن زمان به مهدی گفتم چه دلیلی دارد امسال حتما در پرسپولیس بازی کنی.

 

* در بحث مدیریتی و مالی هیچ کس رقیب من نیست

امسال به محمد غلامی نیاز داریم ضمن اینکه احترام زیادی به او قائلم چرا که در بحث قرارداد خجالت کشید حرفی از پول بزند و سفید امضا کرد. تازه این بازیکنی است که قبلا هیچ ارتباطی با من نداشته و البته بازیکن مورد اطمینان و بااخلاقی محسوب می‌شود. ما نمی‌خواهیم او را از دست بدهیم اما زمانی که هنوز دوستان از بازیکنی که دو هفته است با ما تمرین می‌کند دل نکنده و به او پیغام می‌دهند پس جواب های، هوی است و من هم به محمد نوری پیشنهاد می‌دهم.

 

هیچ کس نمی‌تواند از لحاظ مالی و مدیریتی با من رقابت کند و اگر در این مورد کسی پا پیش بگذارد مطمئنا شکست می‌خورد. دوستان با صداقت کار کنند چرا که قرار نیست اذیت شویم. در حاشیه زمین فوتبال و مسائل مدیریتی کسی حریف من نیست و پاسخ حرکت‌ آنها این است که نوری 10مرتبه به من پیغام می‌دهد تا امسال به داماش بیاید.

 

 

* بر اساس نرخ تورم باید سقف قرارداد را تعیین کرد

در مورد سقف قرارداد بحث 350 میلیون تومان به کف قرارداد تبدیل می‌شود و هر بازیکنی وارد می‌شود این سقف را از ما می‌خواهد. با این وضعیت به بازیکنان بزرگ لطمه می‌خورد. نمی‌شود سقف همه بازیکنان یکی باشد.

نامه‌ای را به مسئولان فوتبال نوشتیم تا زمانی که نمی‌توانستیم مقررات کنترل صحیحی داشته باشیم یا آن را لغو و یا امتیازاتی بدهیم. این امتیازات امروز تعریف شده و شاید و احتمالا هفته آینده سقف قرارداد بیشتر هم شود.

 

 

* کارشناسان به مردم دروغ نگویند

روز گذشته از باشگاه استقلال برایمان نامه‌ای رسید که در آن برای بازیکنی مثل یعقوب کریمی 200 میلیون تومان می‌خواستند و این در حالی است که بازیکنی که در لیگ برتر برزیل بازی کرده با 150 میلیون تومان به داماش آوردند. بازیکن داخلی از استقلال 200 میلیون تومان فقط حق ترانسفرش می‌شود که به داماش بیاید. بازیکنی که حتی یک ساعت هم برای استقلال بازی نکرد.

تعجب می‌کنم چه طور یک کارشناس در رادیو زمانی که یک بازیکن 500 میلیون می‌خواهد، اعلام می‌کند که در اروپا این مبالغ را نمی‌دهند. چرا راست نمی‌گویند و موج سواری می‌کنند. بازیکنی که از عراق به ایران می‌آید 700 هزار دلار می‌گیرد و همین بازیکن در کشورهای حاشیه خلیج فارس 1 و نیم میلیون دلار می‌گیرد. آیا آنها نمی‌توانند بازیکن 300 هزار دلاری از اروپا بیاورند اما به سراغ بازیکنان ایرانی می‌آیند که ارزان‌تر باشند.

 

 

* کاشانی با لابی به فوتبال آمده و باید برود

دو سه تیم در بخش صنعتی هستند که به نظر من پاک‌تر و سالم‌تر کار می‌کنند. روی سخنم به ساختار است نه مدیریت. من به فتح‌الله زاده اعتقاد دارم اما به کاشانی اعتقاد ندارم. او با لابی آمده و باید برود.

 

 

* ذوالفقارنسب استقلالی بود‌؛ دایی به قولش عمل کرد

به گزارش فارس عابدینی در مورد اینکه پروژه برکناری دایی تا چه حد ورزشی بود گفت: ‌این موضوع اصلا ورزشی نبود و مثل این است که من دینورزاده که تیمم را بالا آورده است به رفراندوم گذاشته و سه نفری را بیاورم که او را قبول ندارد.

ذوالفقارنسب در حالی به کمیته فنی رفت که استقلالی است و نمی‌دانم چه طور بزرگان روز فوتبال را نیاوردند. آن گروه فرمایشی بود و با همه احترامی که به زادمهر قائلم از آن روز به بعد علامت سؤالی روی اسمش گذاشتم و این سؤال برایم به وجود آمد که چه طور حاضریم با هر کسی و هر سیاستی کار کنیم.

دایی گفته بود تیم را قهرمان حذفی می‌کند که این کار را کرد و انتقادهایش هم ثابت شد و دیدید که با استیلی و بازیکنانی که می‌خواستند مذاکره کرده بودند و بعد از آن کسانی را ترغیب کردند که بیایند او را اذیت کنند. بعد هم در حق دفاع خود حرف‌هایی مطرح شد که درست نبود. در مجموع رفتار بدی بود و امیدوارم این فرهنگ در فوتبال ما از بین برود.

 

 

* خرید نفت توسط هدایتی اشتباه دیگری است

استیل آذین زمانی دچار مشکل شد که هدایتی در این مورد نقشی نداشت و حوادثی که در بخش مدیریت و فنی برای این تیم اتفاق افتاد که برای اولین بار نبود. او نماینده بخش خصوصی بود و شکستش شکست دردناکی برای این بخش می‌شد.

باید از تیم های بخش خصوصی حفاظت شود و امروز می‌بینیم استیل‌آذین به سمنان رفته. اگر هدایتی در مورد این کار با من مشورت می‌کرد هرگز این موضوع را نمی‌پسندیم. در حال حاضر می‌خواهند نفت را بخرند که اشتباه بزرگی است. آنها باید ساختار سازی کنند تا موفق شوند.

 

 

* هر آدم شریفی کاربلد نیست

منکر این نمی‌شوم که آدم‌های شریفی در فدراسیون فوتبال هستند اما قرار نیست هر آدم شریفی آدم کاربلدی باشد. آنها باتعریف و تمجید در جایگاه خودشان هستند و می‌بینیم برای اولین بار در ورزش دنیا اتفاقاتی نظیر تیم امید در فوتبال ما می‌افتد و نمی‌دانم چرا فقط این گهگاه به ورزش ما می‌رسد. البته مهمتر از این مطلب حذف ما بود که همواره در دوره‌های مختلف وجود داشته و ما امروز هم در مقوله نرم‌افزاری وهم سخت‌افزاری درجا می‌زنیم و این خیلی بد است. مجمع اختیاراتی دارد که باید از آن استفاده کند. نمی‌دانم چرا هیچ کدام از این اختیارات استفاده نمی‌کنیم.

 

 

* قرار نیست فردوسی‌پور برای داماش تیم ببندد

قرار نیست فردوسی‌پور برای من تیم ببندد. دیگر من را باید در این چند سال شناخته باشید و بدانید چه اخلاقی دارم. در مورد نظرمحمدی باید بگویم که نمی‌دانم چه شد که وی به برنامه 90 رفت اما یکی از دلایلی که باعث شد این دروازه‌بان از جمع ما جدا شود، خود من بودم. با وجود علاقه‌ای که به او داشتم عذرش را خواستم چون نظر محمدی در نیمکت آرامش نداشت و در زمین هم پاسخگو نبود.

 

 

* از میاچ خواسته‌اند به استقلال برود

میاچ از دوستان صمیمی من است. اولین بار من از او خواستم به ایران بایید امسال دلم می‌خواهد در کادر فنی ما باشد اما او به خاطر تعهد اخلاقی که به علی دایی داشت نگران بود. اخیرا هم در تماسی به من گفت که برخی دوست ندارند من به داماش بیایم و می‌گویند به استقلال بروم. با این حال از او دعوت کردم برای مذاکره به ایران بیاید و اگر دینورزاده مشکلی نداشته باشد به داماش بیاید.

 

 

* کفاشیان کام جامعه فوتبال را تلخ کرده است

باید دید کفاشیان در دور بعد کاندیدا می‌شود و یا قبل از آن او را عزل می‌کنند. مجمع اختیاراتی دارد که می‌تواند از آنها استفاده کرده و برای خلع یک یا چند نفر از اعضا از آنها استفاده کند. در مورد اینکه گفته می شود کفاشیان می‌خواهد مزه ریاست به دهنش شیرین شده باید بگویم کام فوتبال ما تلخ شده است.
امیدوارم افرادی لایق مانند دادکان برای انتخابات پا پیش بگذارند. به نظرم بهترین کارنامه را صفایی و در کنار آن دادکان داشته است من هم جایم خوب است و فعلا قصد باشگاه داری دارم.

 

 

* بگذارید پیرمردها هم رویایی فکر کنند

هدف‌گذاری ما برای ادامه داماش این است که برای 3 سال آینده به تیم‌های بزرگ تنه بزنیم. بگذارید پیرمردها هم رویایی فکر کنند. وقتی ساختار داشته باشیم و هدفمند حرکت کنیم خود به خود موفقیت هم حاصل خواهد شد.

 

 

 

ادامه گزارش تصویری..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برگرفته از خبرگزاری فارس و سایت داماش ایرانیان