کاپیتان داماش با بیان اینکه کسی پاسخگوی آن ها نیست، خواستار مشخص شدن وضعیت این تیم شد.

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، محمد مختاری پس از تساوی تیمش برابر فجرسپاسی گفت: بازی خوبی نبود. با اختلاف می توانم بگویم که به نسبت بازی های قبل از تعطیلات کرونا بد ظاهر شدیم. ما باید این بازی ها را راحت ببریم؛ الان تیم ما به منطقه سقوط نزدیک شده و در بحران قرار گرفته است. نمی دانم از چه بگویم، چرا که در حال حاضر یک نقطه مثبت هم در داماش وجود ندارد.

کاپیتان داماش در خصوص استعفای ربیعی فر از سرمربیگری داماش اظهار داشت: ایشان هم حق دارند. خجالت می کشم که این مطلب را بگویم اما ساعاتی مانده به شروع بازی کسی حاضر نشد 15 میلیون تومان پول هتل را بدهد تا ما بتوانیم از هتل راهی استادیوم شویم. آقای ربیعی فر آمدند خودشان تعهد دادند که تا فردا این هزینه را جور می کنند.

وی ادامه داد: پیش از بازی شخصا به خانم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان زنگ زدم اما ایشان جواب ندادند. شاید ما آدم کوچکی باشیم و لایق ندانستند که پاسخ بدهند. ایشان قبلا هم در تربیت بدنی بودند و ما را دیدند که چه جایگاهی داشتیم. برای جایگاه ایشان احترام قائل هستیم اما ایشان هم برای ما احترام قائل باشند.
وی افزود: پول دستی که از ایشان نمی خواستیم، اما جوابگو باشند که ما نمی توانیم به این دلایل کمک کنیم. اگر ایشان جوابگو نباشند، چه کسی باید جوابگو باشد؟ نه آقای الماسخاله، نه مدیرکل ورزش و جوانان و نه هیچکدام از مسئولین پاسخگو نیستند. خیلی ها می آیند و می گویند ما تیم را می خواهیم؛ شما که نمی توانید 15 میلیون تومان برای خروج تیم از هتل بدهید، می خواهید میلیاردی برای تیم هزینه کنید؟ شما اول بیایید برادری تان را ثابت کنید و بعد بگویید تیم را می خواهیم.

مختاری گفت: خیلی ها آمده اند گفته اند که آقای حاجی پور نمی گذارد تیم را بگیریم. بحث آقای حاجی پور به کنار و بحث در مورد ایشان هم مفصل است. ولی آقای حاجی پور آمده، هزینه کرده است و الان به هر دلیلی می گوید دیگر نمی تواند یا اصلا ما را جا گذاشته است، آیا دیگر کسی نمی تواند از این تیم حمایت کند؟ اصلا گیریم آقای حاجی پور کلا ورشکست شده است، یعنی در این شهر کسی غیرت ندارد که بداد این تیم برسد؟

وی ادامه داد: ما پول نمی خواهیم. از اول فصل من و چند بازیکن دیگر فقط پنج درصد دریافتی داشته ایم و حتی این ده درصدی که شهرداری داده است به ما نرسید. مشکلی پیش آمد و چهارصد میلیون را بین بچه ها تقسیم کردند و صد میلیون را هم فکر می کنم بدهی داشتند و پرداخت کردند اما من کاری به این موضوعات ندارم. من دلم پر است و اگر بخواهم راجع به مسائل مختلف حرف بزنم، خیلی ها باید از این شهر بروند.

 

کاپیتان داماش در خصوص وضعیت تیم گفت: دنبال بهانه نیستم و بازی با فجر را باید می بردیم ولی به هر ترتیب نبردیم و آقای ربیعی فر آنقدر معرفت داشتند که باخت را همیشه به گردن می گیرند. اما تیم ما بعد از تمرین فقط آب می خورد و دریغ از حتی یک موز. از مهر سال گذشته یک دست لباس گرفته ایم و با همان لباس داریم بازی می کنیم. لباسمان خیس می شود و بین دو نیمه آن را خشک می کنیم و دوباره می پوشیم. دیشب هم نمی خواستیم که به هتل برویم اما گفتیم بازی حساس است و برویم. هتل رفتیم نتیجه اش این بود، حالا اگر نمی رفتیم مشخص نبود چه می شد.

مختاری در پاسخ به این سوال که مشخصا چه درخواستی دارید؟ گفت: آقای حاجی پور به استاندار نامه زده اند که تیم را هبه می کنند. می دانم که این نامه باید به اداره ورزش و جوانان زده می شد، اما آقای استاندار لااقل جواب این نامه را بدهند. بگویند یا به من ارتباطی ندارد که مردم از این سردرگمی در بیایند و یا اینکه بگویند ما این تیم را به هیات فوتبال و اداره ورزش و جوانان واگذار می کنیم که تکلیف مشخص شود. ما بازیکنان هیچ، حداقل تکلیف این هواداران روشن شود. تیم ما یک نقطه مثبت داشت و آن هم هواداران بود که بچه ها به خاطر آن ها بازی می کردند، اما امروز هوادار هم نمی توانست باشد.

وی ادامه داد: البته آقای فرماندار خیلی لطف داشتند و سفر قبلی را با مساعدت ایشان انجام دادیم. تنها کسی که به این تیم نه، بلکه به شهرش کمک می کند ایشان است. به نظر من دارند وظیفه شان را انجام می دهند اما واقعا دست ایشان درد نکند که بعد از شهرداری تنها کسی هستند که به تیم کمک کرده اند.

وی در خصوص عدم حضور سرپرست در کنار تیم گفت: آقای محمدرضا حاجی پور که خیلی به تیم لطف داشتند و شش بازی در کنار تیم حضور نداشته اند. حرف در مورد ایشان هم زیاد است اما من نمی خواهم حرف بزنم.

 

مختاری در پاسخ به اینکه مازیار ربیعی فر گفته است که ایشان بیماری کلیوی دارند و در رشت نیستند گفت: اصلا چنین چیزی نیست. ایشان در رشت حضور دارند. اصلا الان بیماری داشته باشند، آیا بازی های قبل یا قبل از کرونا هم ایشان بیمار بودند؟ خیر، این ها بهانه هایی است تا یک سری حرف ها روی رفاقت زده نشود.

وی ادامه داد: ایشان باید می آمدند کنار تیم. پول ندارید؟ مشکلی ندارد، لااقل بیا کنار تیمت. ما در شهر خودمان یتیم و غریب هستیم. تیم های دیگر را می بینیم که پنجاه نفر می آیند و کنار نیمکت تیم شان صندلی می گذارند و می نشینند، آنوقت ما روی نیمکت مان فقط چهار مربی نشسته اند. در این شهر هیچکس نمی آید که حتی بازی مان را ببیند تا بازیکن دلگرم شود. من که فوتبالم را بازی کرده ام اما جوانان انگیزه دارند و دو روز دیگر شاید بچه های خودتان بخواهند بیایند در این تیم بازی کنند.

وی افزود: این سهمیه از دست برود، چطور می خواهید آن را برگردانید؟ الان داماش و سپیدرود در این وضعیت هستند و ملوان هم به تازگی اوضاعش خوب شده است، اما مگر می شود هر سه تیم استان در نزدیکی منطقه سقوط باشند؟ البته اوضاع تیم های دیگر بهتر از تیم ما است. ملوان تا هفتاد هشتاد درصد پول گرفته است و سپیدرود هم برخی بازیکنانشان کامل پولشان را دریافت کرده اند اما بازیکنان ما پنج درصد و برخی ها هم تا 15 درصد دریافتی داشته اند. مشکل زیاد است و من خجالت می کشم برخی چیزها را بگویم چرا که ممکن است برخی بچه ها ناراحت شوند. فقط امیدوارم خدا به ما کمک کند تا سهمیه را حفظ کنیم تا بعد از آن هر کسی آمد و خواست تیم را بگیرید این تیم را در لیگ یک تحویل بگیرد.