خطر سلب امتیاز لیگ یکی داماش یا بسته بودن پنجره نقل و انتقالات، فوتبال رشت را برای فصل پیش رو تهدید می کند.
مهندس محمدمهدی الطافی در گفتگو با خبرنگار وارش اسپرت گفت: بارها به صورت رسمی و در جلسات اعلام کرده ایم که دیگر توان تیمداری نداریم، نه آنکه نخواهیم بلکه دیگر نمی توانیم هزینه های سرسام آور تیمداری را تامین کنیم و آمادگی هرگونه همکاری برای واگذاری این میراث گرانبها را به شخصی صالح داریم.

مدیرعامل داماش خاطرنشان کرد: با دو پیشنهاد خروج امتیاز از استان مواجه هستیم که صراحتا مخالفت خود را اعلام کردیم و همچنین ممنوعیت تغییر نام داماش و پرداخت بدهی فصل گذشته داماشی ها از دیگر شروط واگذاری ما به متقاضیان خرید داماش می باشد.

الطافی در خصوص بدهی این باشگاه گیلانی بابت امتیاز لیگ یکی کارون اروند خرمشهر گفت: در نامه ای رسمی که فدراسیون فوتبال فصل گذشته برای ما ارسال کرده بود به دلیل مشخص نبودن میزان بدهی های گذشته کارون اروند خرمشهر از باشگاه داماش خواسته بود که نسبت به پرداخت مبلغ توافق شده دست نگه داریم.

وی افزود: اخیرا در جلسه ای که در فدراسیون برگزار شد مقرر شد تا در ازای تسویه حساب عوامل باشگاه خرمشهری، هزینه خرید امتیاز را پرداخت کنیم وگرنه فوتبال رشت با خطر سلب امتیاز لیگ یکی داماش یا بسته شدن پنجره نقل و انتقالات فصل جاری مواجه است.

مدیرعامل کهنه کار فوتبال رشت در پاسخ به شائبه خلف وعده دکتر نوبخت اذعان داشت: معاونت ریاست جمهوری در مراسم تقدیر از فینالیست عدالت طلب جام حذفی گذشته وعده مساعدت ویژه جهت خرید امتیاز لیگ یکی داده بودند تا حق اجحاف شده داماشی ها در پلی آف لیگ دو تحقق یابد اما تا این لحظه مساعدتی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: حتی مصوبه شورای شهر در سال ۹۸ جهت حمایت از داماش گیلان هم محقق نشد.