سه ماه سوم سال 1389 برای داماش گیلان تغییر و تحولات و حوادث بسیاری را در پی داشت. ماریان پوشنیک که در همان ابتدای فصل نتایج چندان مطلوبی را بدست نیاورد در پی اعتراضات هواداران و موافقت کادر مدیریتی از سمتش به عنوان سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان اخراج میشود و ابتدا افشین ناظمی به عنوان سرمربی موقت انتخاب میشود و پس از آن نیز مهدی دینورزاده به عنوان سرمربی داماش گیلان معرفی میشود.

والیبال داماش گیلان نیز با دلایلی که گفته می شد میزبانی خود را در تهران آغاز میکند و…

در سری سوم از مروری بر آنچه که بر تیمهای فوتبال و والیبال داماش گیلان در سال 1389 گذشت، به بررسی تیتروار حوادث و اتفاقات تیم های فوتبال و والیبال داماش گیلان در فصل پاییز میپردازیم.

 

*مهرماه

 

*اول مهر لیگ دسته اول آغاز میشود و داماش گیلان در اولین گام محکم ظاهر نمیشود. داماش شهر باران در اولین گام در رشت به مصاف فولاد نطنز میرود که در نهایت با نتیجه یک بر یک مساوی متوقف میشود.

 

*دوشنبه پنجم مهر ، افشین ناظمی مربی و بازیکن اسبق تیمهای پگاه و استقلال رشت به عنوان کمک مربی به کادر فنی و بازیکنان معرفی شد.

 

*پنجشنبه هشتم مهرماه تیم فوتبال داماش گیلان در اولین مسابقه فصل جدید خود در جام حذفی  موفق شد تیم میلاد دزفول را با نتیجه 4 برصفر شکست دهد تا به مرحله بعدی این مسابقات راه پیدا کند.

 

*پانزدهم مهر داماش گیلان در دومین هفته از لیگ دسته اول به دومین تساوی میرسد. داماش در این روز در شهر یاسوج و در جوی بسیار بد به نتیجه تساوی صفر بر صفر دست میابد. در این مسابقه تیم یاسوجی بسیار برتر از داماش ظاهر شده بود اما دو مدافع سختکوش داماش یعنی نظیفکار و مختاری به خوبی در مقابل این حملات ایستادگی میکنند تا مانع از فروپاشی دروازه داماش گیلان شوند.

 

 

 

*پنج روز بعد در روز سه شنبه 20مهر داماش در جام حذفی در شهر یزد در برابر تیم ناشناخته شهرداری اشکذر میرود و در نهایت با نتیجه 6 بر یک این تیم را در هم میکوبد تا به مرحله چهارم جام حذفی راه پیدا کند.

 

*سه شنبه 27 مهرماه بار دیگر داماش گیلان در جام حذفی بسیار موفق ظاهر میشود و در یک بازی سراسر هجومی برابر تیم سایپا البرز در استادیوم شهید عضدی رشت با نتیجه 3 بر یک پیروز میشود تا به مرحله یک شانزدهم نهایی این رقابتها راه پیدا کند.

 

*بیست و نهم مهرماه گروبندی رقابتهای لیگ برتر والیبال باشگاه های ایران مشخص میشود و زمان آغاز مسابقات در این روز ، روز 10 آذرماه تعیین میشود که بعد ها هم گروه بندی عوض میشود و هم مسابقات با تاخیری چند روزه آغاز میشود.

 

*با قطعی شدن جدایی مارکار آقاجانیان که از فصل گذشته در تیم فوتبال داماش گیلان حضور داشت به طور رسمی افشین ناظمی به عنوان کمک مربی به کادر فنی اضافه میشود.

 

*آبانماه

 

*پنجم آبانماه برنامه رقابتهای جام حذفی و میزبانان آن اعلام میشوند که در طی آن داماش گیلان در مرحله یک شانزدهم نهایی این جام در روز 30 آبانماه میزبان تیم پرسپولیس است.

 

*ششم آبان مرحله اول تمرینات آماده سازی تیم والیبال داماش گیلان بدون حضور ملی پوشان این تیم در تهران آغاز شد.در این مرحله که زیرنظر قاسم شیرتری مربی بومی داماش گیلان پیگیری شد در مجموع 12 بازیکن حضور داشتند.

 

*از هفته سوم لیگ دسته اول باشگاه های ایران در روز شنبه 8 آبانماه ، تیم فوتبال داماش  رشت میزبان تیم تربیت یزد بود که در نهایت با نتیجه یک بر یک برابر این تیم متوقف شد. این سومین تساوی داماش در طول سه بازی از لیگ بود.

 

*چهاردهم آبانماه داماش گیلان در رفسنجان به مصاف مس میرود و در ادامه نتایج بد خود در لیگ در نهایت با نتیجه 2 بر صفر بازی را واگذار میکند تا زمزمه هایی مبنی بر اخراج ماریان پوشنیک از تیم فوتبال داماش گیلان شنیده شود.

 

*در روز دوشنبه 17 آبانماه و پس از برگزاری چند جلسه ما بین کادر مدیریتی و فنی، وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان به عنوان اولین منبع آگاه خبر برکناری ماریان پوشنیک و جایگزینی افشین ناظمی به عنوان سرمربی موقت داماش را منتشر میکند اما این خبر با تکذیب منابع وابسته به باشگاه رو به رو میشود اما در نهایت در شامگاه روز هجدهم آبان این خبر تائید میشود. (دلیل تکذیب ها معلوم نبود! )

 

*در روز نوزدهم آبان خبر واگذاری تیم فوتسال بانوان ملوان جوان رشت به باشگاه داماش گیلان منتشر میشود. ضمن اینکه در همین روز خبر پیوستن محمدصادق طاهری مدافع تیم تراکتورسازی به تیم داماش نیز انتشار یافت.

 

*جمعه 21 آبان و در هفته چهارم لیگ یک بالاخره فوتبالیست های داماش گیلان به اولین پیروزی خود در لیگ دست می یابند. در این روز علی امیری که به تازگی از بند مصدومیت رها شده بود توانست تک گل داماش را در دقیقه 61 بازی در برابر اتکا به ثمر برساند تا افشین ناظمی در اولین تجربه خود پیروز میدان شود.

 

 

*یکشنبه سی ام آذر ماه از مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی داماش گیلان میزبان تیم پرسپولیس تهران بود. این بازی که در وقت های معمول با گل آدمیر مهاجم داماش و گل کاملا مشکوک به آفساید سپهر حیدری بازیکن پرسپولیس با نتیجه تساوی یک بر یک خاتمه پیدا کرده بود در نهایت با نتیجه دو بر یک به سود پرسپولیس تمام شد تا داماش گیلاان با جام حذفی وداع کند.

 

*آذر ماه

 

*جمعه 5 آذرماه تیم فوتبال داماش گیلان در استادیوم شهید عضدی رشت با دو گل هادی سهرابی و بهنام افشه تیم همیاری اراک را شکست دهد.

 

*جمعه یازدهم آذر داماش گیلان در مشهد از تیم پیام میبازد تا زمزمه هایی که از هفته ها قبل مبنی بر پیوستن مهدی دینورزاده به داماش شهر باران شنیده میشد رنگ و بوی جدی تری به خود بگیرد و بالاخره خبری که وارش اسپرت از هفته ها قبل به آن پرداخت در روز دوشنبه 15 آذر رسمی شد و مهدی دینورزاده سرمربی داماش. افشین ناظمی نیز به عنوان کمک اول دینورزاده انتخاب شد ، ضمن اینکه بهزاد داداش زاده هم از تیم داماش گیلان جدا شد. مرتضی یکه نیز به عنوان دیگر کمک دینورزداه به کادر فنی اضافه شد.

 

*پنجشنبه 18 آذرماه پس از چند روز تاخیر لیگ برتر والیبال آغاز شد و تیم والیبال داماش گیلان در تهران با نتیجه 3 بر 1 تیم ارتعاشات را در اولین گام شکست داد. هنوز در خصوص برگزاری بازیهای خانگی داماش در رشت ابهامات فراوانی وجود داشت…

 

*جمعه 19 آذرماه ، مهدی دینورزاده سرمربی جدید داماش گیلان در اولین تجربه مربیگری خود در تیم فوتبال داماش به یک تساوی دست یافت. در این روز داماش در استادیوم شهید عضدی رشت میزبان تیم ماشین سازی تبریز بود که در نهایت با نتیجه یک بر یک برابر این تیم متوقف شد . تک گل داماش در این بازی توسط محمدرضا مهدوی کاپیتان داماش گیلان به ثمر رسید.

 

 

*شنبه 27 آذر ماه تیم والیبال داماش گیلان در تهران با نتیجه 3 بر صفر تیم بانک کشاورزی را شکست میدهد. در این بازی یک پرده نوشت با عنوان " خطاب به مسئولین داماش، میزبانی در تهران چه لذتی دارد" خودنمایی می کرد تا نشانگر اعتراض هواداران رشتی نسبت به برگزاری بازیهای داماش در تهران باشد.

 

*یکشنبه 28 آذر تیم فوتبال داماش گیلان که عده ای از هواداران را با خود به تهران برده بود نتوانست در مقابل کاوه پیروز شود و در نهایت به نتیجه تساوی یک بر یک دست یافت. زننده تک گل داماش در این مسابقه علی نظیفکار مدافع داماش گیلان بود.

 

 

ادامه دارد…