وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : عصر شنبه بیستم خرداد در دفتر باشگاه میهمان مدیر روابط عمومی و رسانه ای باشگاه داماش گیلان بودیم و مصاحبه مفصلی را با وی انجام دادیم. در مصاحبه اختصاصی وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان با علی احمدی سراوانی سعی کردیم تا بسیاری از سئوالاتی که در ذهن هواداران وجود دارد را از ایشان بپرسیم و از آن جمله می توان به مسائل مطرح شده در روزهای اخیر نیز اشاره کرد . این مصاحبه تفصیلی در دو قسمت تقدیم حضورتان خواهیم شد که بخش اول آن اکنون در پیش روی شماست :

 

varesh-sport.com : از اولین استارت ها برای بحث های مالی تیم بعد از فصل شروع می کنیم . قضیه شورای شهر چه بود و چه شد؟

در برهه ای شورای شهر رشت آقای عابدینی را دعوت کردند تا در جلسه این شورا شرکت کنند . در این جلسه پیشنهادات خوبی مطرح شد و حتی شورای شهر پیشنهاد خرید باشگاه را با مبلغی دادند اما آقای عابدینی گفتند که بودجه پیشنهادی برای خرید تیم کافی نیست و شورا هم نمی تواند هزینه سنگین تیم داری را تامین کند بنابراین پیشنهاد دادند که در طول فصل و به مرور دو میلیارد تومان به باشگاه داده شود و دو میلیارد تومان نیز در ابتدای فصل داده شود تا بدهی های باشگاه صاف شود و تیم سرپا بماند . پس از مطرح شدن این قضیه تا ده روز اصلا جلسه ای که در مورد این مسئله و باشگاه داماش باشد در شورا برگزار نشد .

دو روز قبل جلسه ای تشکیل شد که اعضای شورای شهر و برخی از مسئولین استانی در آن حضور داشتند. در این جلسه که آقای عابدینی و بنده آن را مثبت ارزیابی کردیم، نماینده شورای شهر آقای عاقل منش گفتند که می خواهیم مبلغی را برای بودجه مطرح کنیم و آن را تصویب کنیم تا یک کمک بلاعوض به داماش پرداخت شود و شنیده های ما نیز حکایت از این دارد که چنین مسئله ای واقعا مطرح شده است و قرار است تا یکی دو هفته آینده که بودجه شهرداری مورد تصویب قرار می گیرد به این مسئله نیز پرداخته شود .

 

متن کامل بخش اول مصاحبه در ادامه مطلب

varesh-sport.com : میزان این مبلغ چقدر است؟ میلیاردی است یا زیر میلیارد؟

این که این مبلغ دقیقا چقدر است را ما در جریان نیستیم اما هر کمکی از هر اداره ای در استان به تیم شود یک قدم رو به جلو محسوب می شود و ما از آن استقبال می کنیم چون پیش از این سابقه نداشته است .

بعد از آن جلسه متوجه شدیم که تک تک این دوستان به تیم علاقمند هستند و دوست دارند به تیم شهرشان کمک کنند . شاید هر کدام از آنها به تنهایی دوست داشته باشند که به تیم کمک قابل توجهی را انجام دهند اما وقتی با هم جمع می شوند و بحث شهرداری و بودجه ها مطرح می شود یک سری محدودیت ها و معذوراتی دارند که باید طبق آن تصمیم گیری کنند… با این وجود به نظر می رسد که یک رقمی را به عنوان کمک بلاعوض به باشگاه، تصویب خواهند کرد .

 

varesh-sport.com : بلاعوض یعنی قرار نیست این مبلغ برای تبلیغات روی پیراهن باشد؟

بله . یعنی فقط برای کمک به تیم .

 

varesh-sport.com : بعد از جلسه اول شورا، آقای جعفرزاده نماینده جدید شهر رشت به ساختمان باشگاه آمدند…این دیدار را چطور ارزیابی می کنید؟

همانطور که آقای عابدینی گفتند؛ پس از آقای لاهوتی نماینده لنگرود ، آقای جعفرزاده دومین نماینده استانی و اولین نماینده شهر رشت بودند که به ساختمان باشگاه آمدند و البته دو بار هم به اینجا آمدند …! ایشان به طور مرتب پیگیر مسائل باشگاه هستند و چندین بار هم با آقای عابدینی تماس گرفتند . حتی من شنیده ام که امروز غروب (شنبه) جلسه ای را با یک شرکت دارند تا اگر شد برای داماش اسپانسر تهیه کنند . ایشان دارند زحمات خودشان را می کشند و ما از ایشان تشکر می کنیم …

آقای تامینی و آقای کوچکی نژاد هم در چندین مورد پیغام هایی دادند که در هر حال به طور کل از نمایندگان رشت تشکر می کنیم منتهی دوست داریم بقیه هم مثل آقای جعفرزاده فعال تر باشند تا ما هم دل گرم تر باشیم . من فکر می کنم اگر هر سه نماینده رشت فعال تر باشند می توانند بسیاری از مشکلات داماش را مرتفع کنند .

 

varesh-sport.com : برسیم به آقای هدایتی… 8-9 ماه صحبت از آقای هدایتی شد و امروز صحبت از این می شود که دارند با ملوان به توافق می رسند…

اشتباه نکنید! 8-9 ماه صحبت از آقای هدایتی نبوده است… ایشان در برهه ای جلو آمدند که قوه قضائیه ای مبالغی را گفتند که کسی برای خرید تیم رغبت نمی کرد تا آنکه قوه قضائیه از آن مبالغ کاست و بعد از آن بود که آقای هدایتی آمدند و شرایط باشگاه و بدهی ها را بررسی کردند. در همین بین که اسم ایشان مطرح شد ، یک سری باشگاه های دیگر مثل فجرسپاسی شیراز ، صبای قم ، راه آهن و تیم هم استانی ما ملوان انزلی جلو آمدند و با ایشان صحبت کردند و تا همین شب گذشته خبر دارم که ایشان گفته است با تمامی این باشگاه ها صحبت کرده اما تاکنون به هیچ تیمی جواب مثبت نداده است و گفته اند که تا فردا یا پس فردا جواب نهایی را خواهند داد .

به هر حال ما دوست داریم که آقای هدایتی به اینجا بیایند تا از تجربیات ایشان در باشگاه استفاده شود ولی اگر هم ایشان به هر تیم دیگری مثل تیم هم استانی ما بروند ما خوشحال می شویم، چون دارند به فوتبال این استان کمک می کنند .

اگر آقای هدایتی آمدند ما می توانیم از توان ایشان در اداره باشگاه استفاده کنیم اما اگر هم ایشان نیامدند بارها گفته ام که آقای عابدینی بیدی نیستند که از این بادها بلرزند…تیم را نگه می دارند و محکم هم نگه می دارند .

من در آخرین مصاحبه مطبوعاتی فصل گذشته هم گفتم امکان دارد کم پول باشیم اما تیم خوبی را خواهیم داشت .

 

varesh-sport.com : بعد از اینکه بحث داماش و آقای هدایتی جدی تر و رسانه ای شد به یک باره صحبت از ملوان شد .

برخی ها به این اعتقاد دارند که شاید مصاحبه های آقای عابدینی در مورد مسئولین استانی در این قضایا تاثیر گذار بوده است…

من یک چیزی را به طور کلی می گویم . من خودم کارم تبلیغی است…در تمامی شهرها دیده ایم که یک تیمی می آید و خودش را از سقوط نجات می دهد یا به لیگ برتر صعود می کند، مثل پگاه سال 86 که داشت سقوط می کرد و خودش را نجات داد یا پگاه سال 85 که به لیگ برتر صعود کرد و یا حتی داماش سال قبل که صعود کرد به لیگ برتر و آن وقت مسئولین می آیند و تبریک می گویند . مثلا به هواداران یا به کادرفنی و اعضای تیم و بازیکنان تبریک می گویند اما من به شخصه برای اولین بار است که می بینم توسط یک سری از هواداران تبریک هایی را به مسئولین ما داده اند و این برای من تعجب آور بود. یعنی ما هواداری نداشته ایم که به کادرفنی و اعضای تیم تبریک بگوید؟!

 

varesh-sport.com : شما چطور فکر می کنید؟ قضایا می تواند مرتبط باشد…؟

در واقع با صحبت هایی که از واگذاری باشگاه هم استانی ما مطرح می شود، مسئولین استانی با پرداخت بدهی های باشگاه ملوان به نوعی این تیم را می خواهند با مبلغی جزئی واگذار کنند، در حالی که برای داماش چنین کاری نمی شود..!

مسئولین استان گیلان دو تیم را در لیگ برتر دارند که هر دو با مشکل مواجه هستند . حل کردن مشکلات هر کدام از تیم ها یعنی برداشتن یک بار از روی دوش آنها…یعنی چه آقای هدایتی به داماش بیایند و چه به ملوان بروند یکی از مشکلات آنها حل خواهد شد. حالا اینکه منظور شما این است که آنها آقای هدایتی را به آن طرف بیشتر سوق می دهند ، من اینطور فکر نمی کنم و تمایلی که برای آقای هدایتی ایجاد شده فکر می کنم از طرف خود ملوان بوده است .
انشالله در فرصت مناسب قول پرداخت بدهی های ما را هم بدهند !!

 

 

varesh-sport.com : در طول یک هفته گذشته که صحبت باشگاه ملوان مطرح شد تا به امروز ، اخباری که از کانال باشگاه یا آقای عابدینی در رسانه ها مطرح می شده تاکید  بر این داشت که چنین اخباری بدین شکل درست نبوده است. یعنی هر وقت صحبت جدی تر شدن مذاکرات با ملوان یا واگذاری 60 درصد از سهام این تیم مطرح می شد و تا دیروز و امروز که آقای درودگر در جلسه ای با پیشکسوتان باشگاه ملوان شرکت می کنند ، از کانال داماش خبر می رسید که هنوز آقای هدایتی انتخاب قطعی نکرده است . به عنوان مثال آقای عابدینی چهارشنبه می گویند "شاید ملوان را هم می خواهند بخرند" و این را هم یعنی بعید به نظر می رسد که اینکار صورت بگیرد یا حتی همین امروز(شنبه) هم که گویا خیلی چیزها با خبررسانی آقای درودگر قطعی شده، آقای عابدینی می گویند که آقای هدایتی روز یکشنبه یا دوشنبه تصمیم قطعی می گیرند . این صحبت ها در چنین شرایطی برای برخی هواداران این شائبه را ایجاد کرد که امیدهای واهی در این خصوص داده شد… در این خصوص لطفا توضیح دهید .

آقای هدایتی آمدند با ما صحبت کردند، قول و قراری دادند و دست خطی به ما دادند…

 

varesh-sport.com : کی این دست خط را دادند؟

حدودا یک ماه پیش .

ما بر اساس این دست خط و این قول و قرارها حرف زدیم . اینکه بعد آقای هدایتی چه توسط شخص خودشان و چه توسط اشخاص دیگر با تیم های دیگر مذاکره کرده اند خب ایشان که تکذیب نکرده اند.. خودشان گفتند که با خیلی از تیم ها حتی گهر، حتی فجرسپاسی و … مذاکره کرده ام و دلم برای تیم های لیگ برتری که اینقدر مشکل دارند می سوزد… بنابراین مذاکره را کسی تکذیب نکرده است و ما هم نگفتیم که آقای هدایتی با باشگاه ملوان مذاکره ای را نداشته است چرا که خود آقای هدایتی در سایت استیل آذین گفته است مذاکره کرده ام اما اینکه آنها گفته اند تمام شده است خب اینجا ما گفتیم این را آنها میگویند که تمام شده است بنابراین با آقای هدایتی تماس گرفتیم که ایشان گفتند، نه هنوز با هیچ کس تمام نکرده ام . درنتیجه وقتی ما به شما و هواداران می گوییم که نه آقای هدایتی هنوز با آنها تمام نکرده است یا به ما نه نگفته اند بر اساس آن چیزی است که خود ایشان دارند به ما می گویند و روی هوا نیست!

وقتی آقای هدایتی در جلسه ای که شب گذشته با آقای عابدینی داشته اند( جمعه شب) به ایشان می گویند این حرف ها درست نیست و من با تیمی تمام نکرده ام و شایعه است ،مسلما ما باید حرف خود آقای هدایتی را قبول کنیم…

 

varesh-sport.com : خب آقای درودگر هم نماینده آقای هدایتی بوده..

آقای هدایتی در مصاحبه چند روز قبل خود با سایت استیل آذین که شما هم روی سایت خودتان کار کرده اید گفتند هنوز با تیمی تمام نکرده ام و اگر تمام کنم از طریق سایت استیل آذین اعلام می کنم در حالی که در سایت استیل آذین این مسئله خرید هنوز مطرح نشده است .

شاید آمدن آقای هدایتی به رشت یک سری مشکلات را برای برخی ها بوجود بیاورد که رفتنش به آنجا این مشکلات را برای آنها در پی نداشته باشد ، پس دوست ندارند که آقای هدایتی به رشت بیاید بنابراین ما صبر می کنیم ببینیم خود آقای هدایتی دوست دارد به رشت بیاید یا که خیر…

من چند سوال قبل هم گفتم که ما دوست داریم آقای هدایتی به رشت بیایند و سال خوبی را در کنار ایشان داشته باشیم ولی حتی اگر آقای هدایتی نیایند و به تیم دیگر هم استانی ما بروند ما مشکلی نداریم و تیم مان را طبق روالی که از اول امسال هم اعلام کرده ایم به سمت بومی سازی کادرفنی و بازیکنانمان حرکت خواهیم کرد . امکان دارد سرعت مان کم شود اما انجام می دهیم …

 

varesh-sport.com : یک سوال می پرسیم و می خواهیم صراحتا پاسخ بدهید. آیا داماش به غیر از آقای هدایتی گزینه خریدار دیگری ندارد؟

دارد…همین دیروز عصر خریدار دیگری هم با آقای عابدینی صحبت کردند .

 

varesh-sport.com : داخل استان یا خارج استان؟

خارج استان . خود آقای عابدینی هم در مصاحبه شان گفتند که خریداران دیگری هم هست و یکی از این خریداران هم قدرتمند است اما چون قبلا آقای عابدینی با آقای هدایتی صحبت هایی را داشته اند منتظر جواب ایشان هستند .

 

varesh-sport.com : چرا صحبت از هر خریداری که در رشت می شود ، حرف از تغییر نام یا پسوند و… پیش می آید! به نظر می رسد این قضیه بدجور دارد با فوتبال رشت عجین می شود…در خصوص همین آمدن آقای هدایتی هم چنین حرف هایی مطرح شد اما برای ملوان حرف پسوند هم پیش نیامد! دلیل چیست؟

یک زمانی این تیم استقلال رشت بود که بعد پگاه شد و امروز هم داماش و من فکر می کنم هواداران فوتبال این شهر در درجه اول به خاطر هویت فوتبال شهرشان به حمایت از تیم می آیند و این است که اهمیت والایی دارد وگرنه شماهایی که الان اینجا نشسته اید و به عنوان سایت هواداران باشگاه داماش فعالیت می کنید را 4 سال قبل می دیدیم که برای سایت های هواداری باشگاه پگاه فعالیت داشتید . شاید اگر سن تان اجازه می داد 10 سال پیش هم سایت هواداران استقلال شهرداری را داشتید! بنابراین شما و هوداران عاشق شهرتان و فوتبال و هویت شهرتان هستید…

اما اینکه این تغییر نام ضرباتی را به فوتبال می زند و زده است را قبول دارم ؛ به نظر من هر مدیر یا مالکی که می آید باید یک افکارسنجی در بین مردم داشته باشد و نظر هواداری را که در سرما و گرما به ورزشگاه می آید را جویا شود. من امیدوارم مالک جدید در این زمینه حتما چنین کاری را انجام دهد .

 

varesh-sport.com : می گویند این از شروط آقای عابدینی هم هست…تائید می کنید؟

در این زمینه بهتر است از آقای عابدینی بپرسید اما ایده آل من چنین چیزی است که هر کسی آمدند یک افکارسنجی در این خصوص صورت بپذیرد.

 

varesh-sport.com : برخی از هواداران معتقدند که اگر خریداری هم نبود ، می توانید سهام باشگاه را هم در بین هواداران تقسیم کنید.

آقای عابدینی اولین شخصی بودند که چنین طرحی را قصد داشتند در باشگاه پرسپولیس اجرا کنند . طرح ایشان تقریبا به مراحل نهایی خودش در این باشگاه رسیده بود که به هر حال ایشان دیگر از باشگاه پرسپولیس رفتند… یعنی با رفتن ایشان این طرح نیز ناکام ماند . چند روز قبل در این زمینه صحبت هایی شد که به نظر می رسد ایشان چنین طرحی را هم در مورد باشگاه داماش در حال مطالعه دارند. یعنی باشگاه داماش به شکل یک شرکت سهامی عام در بیایند و در آنجا مالک باشگاه مثلا 50 درصد یا هر میزان که نیاز بود از سهام باشگاه را بخرد و مابقی را بازاریان ، دانشجویان ، هواداران و مردم گیلان و حتی دیگر نقاط خریداری کنند تا با استفاده از سود این شرکت باشگاه بتواند امور خود را بگذراند و دیگر نیازی نباشد که از جیب مخارجی صورت بپذیرد .

 

varesh-sport.com : آقای عابدینی چرا خودش این تیم را نمی خرد؟

مطمئن باشید اگر آقای عابدینی چنین سرمایه ای را داشت یک دقیقه هم صبر نمی کرد تا این تیم به این شرایط برسد.

 

varesh-sport.com : در مصاحبه ای که به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در یکی از سایت های وابسته به تیم ملوان کار شده است آقای استاندار از تیم داماش به عنوان تیم دوم استان اسم برده است ! نظر شما چیست؟ البته این را هم اضافه کنیم که ما هرچقدر این خبرگزاری را بالا و پائین کردیم چنین خبری را ندیدیم!

من متن این مصاحبه را خوانده ام و باید بگویم سه مورد وجود دارد که می تواند در این خصوص مطرح شود . اول تاریخچه است که اگر این مورد باشد شاید صحبت آقای استاندار درست باشد . مورد دوم برمی گردد به رتبه تیم در جدول سال گذشته که از این نظر داماش تیم اول است چون ما هفتم شدیم و ملوان پانزدهم … مسئله سوم مرکز استان بودن و شهرستان بودن است که باز هم در اینجا ما اول هستیم … اما اگر آقای استاندار دوست دارند که بدانند تیم اول و دوم استان کدامند می توانند یک افکار سنجی بگذارند ؛ یک نظرسنجی بگذارند ببینند کدام تیم هوادار بیشتری را دارد !
روی هم رفته من فکر می کنم آقای استاندار بهتر می توانستند این مسئله را عنوان کنند هر چند ازنظر من با جمیع جهات ما تیم اول استان به شمار می رویم.

 

varesh-sport.com : یک سوالی هم برای بعضی ها بوجود آمد که از یک میلیارد می پرسیدند و میگویند چه شد…؟

چه کسی چنین سوالی داشت؟!

 

varesh-sport.com : بگذریم … ولی اینطور مطرح می شد که یک میلیارد می توانسته خیلی از مشکلات داماش را حل کند و… اصلا این یک میلیارد معروف از کجا آمد؟

خب توضیح می دهم . اول اینکه سال گذشته در آن شرایط بحرانی ما شش میلیارد هزینه کردیم ! یعنی از ابتدای فصل تا انتهای فصل شش میلیارد هزینه کردیم و هیچ کس نپرسید این شش میلیارد از کجا آمد…

 

varesh-sport.com : خب از کجا آمد…؟!

آقای عابدینی از منابع مختلف جور کردند و آوردند خرج کرد!چرا ما نباید در مقابل آن شش میلیارد پاسخگو باشیم ولی درخصوص این یک میلیارد باید به خیلی ها پاسخگو باشیم؟!

دوم .. آقایان مسئول استان مخصوصا آقای الماسخاله رئیس هیات ، آقای بابایی و آقای معاون استاندار تلاش کردند و جلسه ای را با آقای اژه ای ترتیب دادند . آقای اژه ای به آقای عابدینی گفتند من یک میلیارد از حساب آقای خسروی به شما می دهم اما شما چک شخصی خودتان را به من بدهید تا این پول را قرض بدهم… آقای عابدینی چک شخصی خودشان را دادند و یک میلیارد قرض گرفتند!

برای بررسی خرج کردهای داماش دو نماینده از قوه قضائیه در دفترتهران باشگاه داماش حضور دارند و ناظر هستند! وقتی این یک میلیارد را دادند یک نماینده دیگر از قوه قضائیه فقط برای بررسی این یک میلیارد در آنجا حضور دارد و ناظر اند! یعنی سه ناظر….

آقای بابایی آمدند در شورای ورزش استان مطرح کردند که ما بعد از بازی با شهرداری تبریز به همراه آقای جعفرزاده به رختکن رفتیم و بعضی از بازیکنان گفتند که آقا به ما پولی نرسیده است… خب حق دارند! شما حساب کنید اگر بین 30 بازیکن به طور مساوی هم 20 میلیون داده شود می شود 600 میلیون! پول بدهی هتل ، هواپیما و حمل و نقل ، اتوبوس ، اجاره مکان های تمرین ، تغذیه و ناهار و شام و بسیاری از هزینه های جانبی  دیگر هم هست پس بنابراین چیز خاصی به بازیکن نمی رسد!

بازیکنی که مثلا 400 میلیون قرارداد بسته است خب رقمی که به او از این مبلغ برسد که چیزی محسوب نمی شود… آنها باید حساب می کردند که اگر قرار باشد یک میلیارد تقسیم شود چه میزان به هر بازیکن خواهد رسید.

 

ادامه دارد ….

مصاحبه : مهرداد -مازیار

 

نظرات خود را تنها از کادر نظرات پایین صفحه وارد کنید و در صورتی که پس از تائید مدیریت در این صفحه مشاهده نکردید اینجا کلیک کنید