چندی پیش در رقابت‌های نوجوانان آسیا نام مهاجمی رشتی و با آتیه بر سر زبان‌ها افتاد. بازیکنی که با سبک و استایل خاصش توجه همگان را به سوی خود جلب کرد.آقای گلی وی در مسابقات آسیایی و پس از آن عملکردش در رقابت‌های جهانی نوجوانان همگان را به تحسین واداشت. آن جوان کسی نبود جز امیر محمد مظلوم…

 

حضور جسته و گریخته وی در تمرینات تیم داماش در فصل گذشته به دلیل حضور در اردوی‌های مختلف تیم ملی نوجوانان و حاشیه‌های به وجود آمده پس از آن هم مانع از اعتماد افشین ناظمی به وی نشد. شروع فصل جدید رقابت‌های دسته اول با حضور امیرمحمد مظلوم در اردوی تیم ملی جوانان برای مسابقات آسیایی میانمار همراه شد. پس از پایان این تورنمنت آسیایی که با عملکرد ضعیف تیم ملی جوانان همراه شد، همه منتظر حضور مظلوم در تمرینات داماش گیلان بودند که ناگهان در سایت‌های محلی خبرها از حضور وی در تراکتورسازی تبریز به دلیل گذراندن خدمت وظیفه حکایت می‌کرد. هرچه زمان گذشت نه خبری از حضور مظلوم در تمرینات داماش شد نه خبر پیوستنش به تراکتورسازی تا آنکه هم دیدارهای داماش در نیم فصل اول لیگ یک به پایان رسید و هم زمان نقل و انتقالات لیگ برتر تمام شد!

 

امیرمحمد مظلوم

 

 اما نکته جالب‌تر بی‌توجهی مسوولین باشگاه داماش بود که با وجود تلاش برای جذب بازیکن در فاز هجومی خود در نیم فصل دوم، هیچ پیگیری برای حضور مظلوم (بازیکن تحت قرارداد داماش) در تمرینات این تیم ندارند! این در حالی است که وی پس از بازگشت از اردوی تیم ملی نوجوانان، در شهر رشت حضور داشت اما اثری از وی در زمین فوتبال دیده نمی شد!

با تمام این تفاسیر نکته‌ای که در این بین بیش از هر چیزی جلب توجه می‌کند نابودی و زوال یکی دیگر از استعدادهای فوتبال ایران است. موضوعی که نمونه‌های زیادی را در دوره‌های مختلف تیم‌های پایه فوتبال ایران دارد که پس از درخشش در رده های پایه هیچ اثری از آن بازیکن در رده بزرگسالان مشاهده نمی شد.

 

این در حالی است که در سوی مقابل هم تیمی مظلوم در تیم ملی نوجوانان یعنی سعید عزت الهی به آرامی مدارج ترقی را طی کرده و آینده‌ای روشن پیش سوی خود می‌بیند. البته در این بین نمی‌توان از عملکرد خانواده و نزدیکان وی برای جمع کردن حواشی خارج از زمین فرزندشان چشم پوشی کرد. عملکردی که باعث شده عزت الهی در تیم‌های پایه اروپایی در حال توپ زدن باشد و استعداد امیرمحمد مظلوم در کوچه و خیابان‌های رشت به هدر رود!

امیدواریم هرچه زودتر فکری به حال بازیکنان رده‌های پایه بشود و استعدادهای کشورمان این گونه به حال خود رها نشوند.

 

نگارنده: سینا معتدل/ منبع: بانک ورزش