امید هرندی، هادی طباطبایی، علی نظرمحمدی، محسن فروزان و… نام های برجسته ای هستند که ما را به این باور برساند، رشت همواره در عرصه دروازه بانی در سطح کشور سرآمد بوده و دروازه بان خوبی را به فوتبال ایران معرفی کرده است. در این بین اما چند سالی بود که به دروازه بانان رشتی و بومی اعتماد نمی شد تا آنکه در اواخر فصل گذشته به بهنام لایقی فر این اعتماد توسط نظرمحمدی صورت گرفت و بهنام به خوبی نشان داد که بی دلیل چندین و چند سال نیمکت نشین بوده است.

بیماری لایقی فر، مصدومیت شدید آرمین رحیم زاده دو دروازه بان اصلی داماش و اوضاع قمر در عقرب جدولی این تیم همه ی داماشی ها را نگران کرده بود اما دروازه بان جوان 21 ساله وبومی دیگری به نام میلاد پورقلی به این نگرانی ها خاتمه داد و او نیز با 3 کلین شیت عملکرد خوبی از خود برجای گذاشت تا خیال داماشی ها هم برای ماندن این تیم در لیگ یک و هم برای پست دروازه راحت شود.

 

varesh-sport.com: خودت را بیشتر برای مخاطبان وارش اسپرت معرفی کن…

میلاد پورقلی، متولد 16/7/1372 در رشت و اصالتا اهل گوراب سر کوچصفهان هستم. از تیم مقاومت بسیج رشت و برای مسابقات دوره ای گیلان فوتبالم را آغاز کردم. کلاس چهارم ابتدایی بودم که رفتم در این تیم تست دادم و قبول شدم.

 

بعد از آن به پگاه گیلان آمدم و از رده سنی زیر 13 سال با این تیم بودم. در تمام رده های سنی این تیم که الان داماش شده است حضور داشته ام. اولین مربی ام حمید سجادی بود که در زمین نیروی دریایی با ایشان تمرین می کردم.

سرمربیان تیم هم آقایان متقی طلب، احمدی صفت و آقای ویشگایی و … بودند. در مربی های گلر آقای سیروس صحراگرد خیلی برای من زحمت کشیدند و همینطور آقای منصور قربانی که فکر می کنم پنجمین یا ششمین سالی است که با او تمرین می کنم و برایم مثل یک دوست هستند.

 

varesh-sport.com: فکر می کردی در این فصل فرصت حضور داشته باشی؟

اصلا دوست نداشتم چنین شرایطی پیش بیاید که هر دو گلر مصدوم شوند و بعد بخواهم بازی کنم. رابطه ما به هم خیلی نزدیک است و از اولین سال بهنام خیلی به من کمک کرد و از خود او هم بپرسید خواهد گفت که چقدر با هم رفاقت داریم.

بله می دانستم و این فکر را داشتم که به من بازی می رسد، اما دوست نداشتم که چنین مشکلاتی برای گلرهای دیگر تیم پیش بیاید تا بازی کنم.

 

میلاد پورقلی، دروازه بان داماش

 

varesh-sport.com: با توجه به اینکه در رده بزرگسال تاکنون در چارچوب دروازه نایستاده بودی، عموم شناختی روی دروازه بانی ات نداشتند و همین مسئله باعث نگرانی هواداران شده بود. با وجود اینکه تجربه ای نداشتی اما در سه بازی پی در پی حضورت، سه کلین شیت داشتی که یک عملکرد قابل توجه و فوق العاده به شمار می رود.

من فکر می کنم وقتی یک دروازه بان گلی را دریافت نمی کند، فقط کار فنی خودش دخیل نیست. به نظر من کل تیم تلاش کردند تا سه کلین شیت برایم رقم بخورد. و اینکه نکته های فنی که آقای مرغوب، مرتضی ابراهیمی و مازیار ربیعی فرد در طی این چند هفته با ما کار کردند نیز خیلی کمک کرد و دعای خیر خیلی ها که دوست نداشتند تیم بیافتد.

همیشه برای تمام بازیکنانمان و موفقیت شان دعا کرده ام و فکر می کنم همان دعاهایی را که برای بهنام لایقی فر و آرمین رحیم زاده انجام دادم به من کمک کرد تا در این سه بازی بتوانم عملکرد خوبی را داشته باشم.

 

varesh-sport.com: فکر می کنم جزو کسانی هستی که رقم قراردادت خیلی پایین باشد. باتوجه به مشکلات شدید مالی داماش در ابتدای فصل و در برهه ای شنیده بودم که حتی قصد داشتی دیگر به فوتبال ادامه ندهی. این مسئله صحت داشت؟

رقم کل قرارداد من 15 میلیون تومان است که تا امروز حدود 5-6 میلیون تومان از آن را گرفته ام. من اهل روستا هستم و در وضعیت مالی چندان خوبی هم نیستیم و در ابتدای فصل به منصور قربانی گفتم که نمی توانم با این وضعیت تمرین کنم اما با صحبت هایی که با وی انجام دادم، ایشان من را متقاعد کرد تا این فصل را ادامه بدهم و خدا را شکر الان راضی هستم که به کارم ادامه دادم.

 

varesh-sport.com: الگویت در دروازه بانی ایران و دنیا چه کسانی هستند و آیا اصلا الگویی در دروازه بانی ات داری؟

بله. در ایران آقای عابدزاده الگوی من در دروازه بانی بوده اند و در اروپا هم از کودکی کاسیاس را دوست داشته ام.

 

varesh-sport.com: امسال تعدادی از همبازیانت در رده های پایه هم فرصت عرضه اندام پیدا کردند.به نظرت آنها به چیزی که استحقاقش را داشتند رسیده اند؟

امسال با توجه به شرایطی که وجود داشته، بیشتر به جوان هایی که با هم بوده ایم بازی رسیده است و چند بازیکن جوان خوب مثل امیر غمناک، سعید طالبی، سعید مرتضوی، سامان فرزام پور، مهیار نوری و… رو شدند.

فکر می کنم این مسئله مالی سبب شد که اتفاقات خوبی هم بیافتد. البته امیدوارم وضعیت مالی هرچه سریعتر بهبود یابد. امسال قرارداد رقم پایین زیاد داشتیم که نمونه اش من با 15 میلیون یا سعید طالبی با 6 میلیون تومان بوده است. قرارداد با تجربه های ما هم پایین بود.

شما در جریان هستید که در ابتدای فصل تمرینات ما در زمین صنایع شیر (پگاه) در خارج از شهر برگزار می شد و روزی 8 تا 10 کرایه ماشین می شد و با این رقم ها پول کرایه ماشین بچه ها هم در نمی آمد.

 

میلاد پورقلی، دروازه بان داماش

 

varesh-sport.com: با توجه به صحبت ها و قول هایی که داده اند فکر می کنی وضعیت مالی داماش در فصل آتی چگونه باشد؟

قول هایی داده اند که وضعیت برای سال آینده درست می شود و قرارداد امسال را هم با ما تسویه می کنند. البته ما که رقم قراردادمان زیاد نیست و امیدوارم که انشالله پول بزرگترهای تیم ما زودتر به آنها داده شود.

 

varesh-sport.com: چند سال با داماش قرارداد داری؟

امسال قرارداد سه ساله امضا کرده ام و دوسال دیگر از قراردادم باقی مانده است.

 

varesh-sport.com: سقف آرزوهایت را کجا می بینی؟

دوست دارم که روزی در اروپا بازی کنم و کاپیتان تیم ملی ایران شوم.

 

varesh-sport.com: چه خوب که اینقدر بزرگ فکر می کنی. در انتها اگر سوالی نپرسیده ام که دوست داشتی در موردش حرف بزنی یا اگر حرفی باقی مانده گوش میدهیم.

خوب من این توان را در خودم میبینم و به آن امیدوار هستم.

ابتدا از هواداران خیلی تشکر می کنم که بسیار عالی از تیم حمایت می کنند. در این دو بازی که من در رشت درون دروازه بوده ام حمایت آنها خیلی به من انگیزه داده است و واقعا بازی در رشت لذت و شور خاصی را دارد.
از تمام کسانی که به من کمک کرده اند تشکر می کنم و البته برخی ها هم در این بین بودند که به من متلک می انداختند و خوشحالم که الان توانستم به آنها هم پاسخ داده باشم.

باید بگویم که در گیلان بهنام لایقی فر الگوی من است. همه میدانند که او چندین و چند سال پشت خط ایستاد اما بالاخره مزد خودش را گرفت و به خوبی هم جواب اعتمادی که به او شد را داد. انشالله که درآخرین بازی مقابل سیاه جامگان هم بتوانم عملکرد خوبی را داشته باشم.

 

 

منبع: www.varesh-sport.com

وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان

 

 

 

میلاد پورقلی، دروازه بان داماش، دروازه بانان داماش گیلان، بهنام لایقی فر، سایت هواداران داماش، باشگاه داماش، damash guilan،