وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : داماش گیلان در نخستین تجربه سرمربیگری افشین ناظمی و در یک دیدار برتر صنعت نفت آبادان را با شکست بدرقه کرد .

به گزارش وارش اسپرت ، در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران تیم فوتبال داماش گیلان در استادیوم شهید عضدی رشت پذیرای صنعت نفت آبادان بود که در نهایت توانست حریف خود را با نتیجه سه بر یک شکست دهد .

 

مصطفی حاجتی (26)، علیرضا نظیف‌کار (45) و امین متوسل‌زاده (70) برای داماش و روح‌الله عرب (13) برای نفت آبادان در این دیدار گلزنی کردند . همچنین سیامک کوهنورد از نفت آبادان و محمد آبشک و علیرضا جهانبخش از داماش در این مسابقه از فغانی داور این دیدار کارت زرد گرفتند .

داماش گیلان علی رغم کسب این سه امتیاز کماکان با 34 امتیاز در رتبه سیزدهم جدول رده بندی باقی ماند . داماش در هفته سی ام لیگ برتر روز یکشنبه 27 اسفند در درود به مصاف گهر خواهد رفت .

 

داماش گیلان 3 – صنعت نفت آبادان 1

گل‌ها: مصطفی حاجتی (26)، علیرضا نظیف‌کار (45)، امین متوسل‌زاده (70) برای داماش- روح‌الله عرب (13) برای نفت آبادان

جمعه 18 اسفندماه 1391- ساعت 15:30

ورزشگاه شهید عضدی رشت

تماشاگر: 7 هزار نفر

داور: علیرضا فغانی

کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی- مهدی عالیقدر

اخطار: سیامک کوهنورد (16) از نفت آبادان- محمد آبشک (28)، علیرضا جهانبخش (45) از داماش

 

داماش گیلان: حسن رودباریان – محمد سیاه- مرتضی ابراهیمی- علیرضا نظیف‌کار- ابوذر رحیمی- محمد آبشک (66- محمد مختاری)- مصطفی حاجتی- حسین ابراهیمی- محمدرضا مهدوی (80- هادی سهرابی)- علیرضا جهانبخش- امین متوسل‌زاده (72- افشین چاووشی)

سرمربی: افشین ناظمی

 

نفت آبادان: مهرداد بشاگردی- عباس مرداسی- سجاد مشکل‌پور- حسین کعبی- نبی باقری‌ها- سیامک کوهنورد- سیامک سرلک (73- بهنام برزایی)- مهدی کیانی (59- مهدی دغاغله)- رسول نویدکیا- روح‌الله عرب- رضا خالقی‌فر (86- هادی رمضانی)

سرمربی: علیرضا فیروزی

 

شرح بازی:

دو تیم نفت آبادان و داماش در حالی روبه‌روی هم قرار گرفتند که در هفته گذشته وضعیتی متفاوت را تجربه کرده بودند. نفت بعد از 21 بازی بدون برد هفته قبل بالاخره طلسم را شکست و با بردن فولاد روحیه تازه‌ای گرفت. اما داماش تمام هفته را درگیر مسائل حاشیه‌ای مربوط به اعتراض تماشاگران و کنار گذاشتن کادر فنی بود. در نهایت هم این تیم بدون حمید درخشان و با هدایت افشین ناظمی پا به این میدان حساس گذاشت. وضعیت حمید درخشان بعد از این مسابقه روشن خواهد شد و به نظر می‌رسد نتیجه این بازی تاثیر زیادی در این موضوع خواهد داشت.

 

نیمه اول : بازی با حملات تیم میزبان آغاز شد و داماش در همان 10 دقیقه ابتدایی دو بار دروازه حریف را با خطر جدی مواجه کرد که در بار اول شوت جهانبخش دفع شد و بار دوم ضربه سر متوسل‌زاده در دقیقه 7 به تیر دروازه نفتی‌ها برخورد کرد. اما بعد از این دو اتفاق و برخلاف جریان بازی این نفت بود که در اولین هجوم خودش به گل اول رسید. بعد از گل نفت، داماشی‌های میزبان چند دقیقه‌ای را در شوک سپری کردند و نمایش خوبی نداشتند اما کم‌کم بر بازی مسلط شده و بعد از 13 دقیقه بازی را با گل حاجتی به تساوی کشاندند.

از اینجا به بعد تلاش داماش برای ثبت گل برتری آغاز شد. یکی دو بار متوسل‌زاده کم‌دقت و بی‌روحیه عمل کرد، یک بار فرار آبشک تا محوطه جریمه نفت به هیچ نتیجه‌ای نرسید و یک بار هم مهدوی در محوطه جریمه حریف به شکل مشکوکی سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت. به این ترتیب بازی به آخرین دقیقه نیمه اول رسید و تصور می‌شد این نیمه با همان نتیجه 1-1 به پایان خواهد رسید اما روی آخرین ضربه کرنر نیمه اول مدافع پیش‌تاخته داماش دروازه حریف را باز کرد و نیمه اول با حساب 2-1 به سود میزبان به پایان رسید.

نیمه دوم : 45 دقیقه دوم بازی با برتری میدانی نفتی‌ها آغاز شد و زردپوشان این تیم تلاش زیادی برای جبران یک گل عقب‌ماندگی از خود نشان دادند. این برتری تا حوالی دقیقه 60 ادامه داشت اما به گلزنی این تیم منجر نشد. از دقیقه 60 به مرور تیم داماش از زیر فشار حریف خارج شد و حملاتی را روی دروازه میهمانش تدارک دید که روی یکی از همین حملات متوسل‌زاده گل سوم میزبان را زد. با این گل نفتی‌ها آخرین امیدهای خود را از دست دادند و در بیست دقیقه پایانی نمایش کم‌روحیه و کم‌اثری داشتند.

داماش هم بعد از گل سوم میلی به بالا بردن تعداد گلهایش نداشت و اشتهایی برای حمله کردن نشان نمی‌داد. نهایتا بازی با همان نتیجه 3-1 به پایان رسید تا افشین ناظمی در اولین روز سرمربیگری‌اش نتیجه خوبی را به دست آورده و به آینده‌اش در این تیم امیدوار شود.

 

شرح گل‌ها:

0-1 نفت آبادان؛ دقیقه 13: اشتباه مدافعان داماش در پوشش خط دفاعی با فرار رسول نویدکیا همراه شد و پاس به جلوی این بازیکن را روح‌الله عرب با ضربه‌ای دقیق از روی خط شش‌قدم به گل اول بازی تبدیل کرد.

1-1 داماش؛ دقیقه 26: خطا روی علیرضا جهانبخش یک ضربه ایستگاهی را در گوشه زمین نصیب داماش کرد. روی این ضربه ایستگاهی سانتر مهدوی و ضربه سر مصطفی حاجتی تبدیل به گل تساوی داماش شد.

2-1 داماش؛ دقیقه 45: روی کرنری که حسین ابراهیمی ارسال کرد جهانبخش با ضربه سر روی توپ اثر گذاشت و ضربه نهایی را علیرضا نظیف‌کار با یک تکل در دهانه دروازه نفت به توپ زد.

3-1 داماش؛ دقیقه 70: سانتر تند و تیز و دقیق جهانبخش از جناح راست روی سر متوسل‌زاده فرود آمد و این مهاجم با ضربه‌ای دقیقه گل سوم را به ثمر رساند.

 

در حاشیه :

 

– تماشاگران پیش از شروع بازی، حین برگزاری مسابقه و پس از پایان مسابقه بارها با تشویق ممتد افشین ناظمی و امیر عابدینی حمایت خود را تصمیمات اخیر مدیریت اعلام کردند .

– باشگاه داماش گیلان با پرده نوشتی درگذشت میراحمد خوشکلام موسس استقلال رشت را تسلیت گفت .

– مهدی کیانی بازیکن نیم فصل اول داماش گیلان که هم اکنون در تیم نفت بازی می کند از سوی تماشاگران داماش تشویق شد .

– پیش از آغاز مسابقه به احترام مرحوم میراحمد خوشکلام یک دقیقه سکوت اعلام شد و در ادامه هواداران داماش گیلان با شعارهای دو طرفه خوشکلام / روحت شاد  ، درگذشت موسس استقلال رشت را به خانواده او تسلیت گفتند .

– بازیکنان داماش گیلان پس از به ثمر رساندن گل دوم به سمت افشین ناظمی رفتند و دور او حلقه زدند تا به نوعی از وی حمایت کنند .

– پس از به ثمر رسیدن گل سوم توسط امین متوسل زاده ، وی با شعار امین لوکاتونی از سوی هواداران تشویق شد . یک دقیقه پس از اینکه متوسل زاده گلزنی کرد نیز وی با افشین چاوشی تعویض شد .

– هواداران داماش گیلان پس از به ثمر رسیدن گل سوم با شعارهایی تیم نفت را سقوط کرده اعلام کردند .

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید