دیار وارش: پیش از شروع فصل زمزمه هایی از پیوستن نظیف کار، مهدوی و رضا کاردوست از بازیکنان قدیمی و پیشین داماش شنیده می شد. در این بین نظیف کار علی رغم تلاشش تا نخستین هفته های لیگ یک به "خونه به خونه" رفت، مهدوی کماکان با تیم تمرین می کند اما شنیده ها حکایت از این دارد که هر چه از فصل می گذرد احتمال پیوستن کاپیتان پیشین داماش به این تیم کمرنگ تر می شود و رضا کاردوست نیز علی رغم انتظار تا روزهای پایانی نقل و انتقالات سر انجام به آلومینیوم اراک پیوست.
به بهانه بازی آتی داماش گیلان برابر آلومینیوم اراک، وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان گفتگویی را با کاردوست، یکی از دو بازیکن رشتی آلومینیوم انجام داد که در ادامه خواهید خواند:

 
varesh-sport.com: پیش از شروع فصل زمزمه هایی مبنی بر بازگشتت به داماش شنیده می شد، اما فکر می کنم در آخرین روز نقل و انتقالات بود که به آلومینیوم اراک پیوستی. آیا به طور کلی پیشنهادی به شما شده بود؟
پیش از آغاز فصل و قبل از آمدن آقای علی محمودی به عنوان مدیرعامل تیم، از سوی مسئولان داماش چندین بار با قدیمی های تیم مثل من، علی نظیفکار، رضا مهدوی و مصطفی حاجتی جلساتی گذاشتند و به ما گفتند که اگر شرایط مهیا باشد، شما بر می گردید؟ ما هم در پاسخ گفتیم اگر اوضاع واقعا مهیا باشد و بتوانیم تیم خوبی ببندیم ما حاضر هستیم که حتی با شرایط مالی بسیار کمتر هم شده برای تیم شهرمان بازی کنیم.
 

چند مدتی را بیرون از رشت بازی می کردم و دوست داشتم در تیم شهر خودم بازی کنم. منتظر این بودم شرایط داماش مشخص شود تا با بستن تیمی خوب از لحاظ آبرو و کسب نتیجه بتوانیم فوتبال رشت را به جایگاه اصلی اش برسانیم. اگر در آن زمانی که با ما صحبت کردند کسی پیدا می شد و تیم را می گرفت من مطمئن بودم می توانستیم تیمی خوب داشته باشیم و از مدعیان صعود باشیم.
درست است که می گویند لیگ امسال فرسایشی است، اما معتقدم با وجود پتانسیل و جو هواداران در عضدی با دو سه میلیارد هزینه هم در رشت می توان نتیجه گرفت و تیم را به لیگ برتر رساند.
 

varesh-sport.com: در ابتدای فصل شایعاتی مطرح شده بود که از شما خواسته شد بیاید سر تمرین تا شرایط بدنی شما را ببینند، صحت داشت؟
نه به این شکل نبود. زمانی که آقای علی محمودی آمدند با چند نفر از بازیکنان صحبت کردند و گفتند بیایید سر تمرین تا بازیکنان دیگر شما را  ببینند، آنوقت می توانیم بازیکنان بیشتری را جذب کنیم.
 
varesh-sport.com: یعنی بدون قرارداد؟
بله. منظور ایشان این نبوده که بیایید شما را ببینیم، چون به هر حال همه ما در لیگ برتر بازی کرده بودیم و می شناختند. اما به هر حال ما بازیکن حرفه ای هستیم و نمی توانستم بدون قرارداد تمرین کنم، چون ممکن بود در تمرین اتفاقی برایم بیفتد و آنوقت هیچ قراردادی هم نداشتم که به آن تکیه کنم.
من تا روزهای آخر نقل و انتقلات منتظر بودم تا شرایط داماش مشخص شود و بتوانم برای تیم شهرم بازی کنم و حتی یکی دو پیشنهاد را شما هم در جریان بودید که به همین علت از دست دادم، ولی متاسفانه هر چقدر منتظر ماندیم شرایط درست نشد و حتی قرارداد من در تمدید زمان نقل و انتقالات با آلومینیوم اراک بسته شد.
 قرارداد خوبی را با آلومینیوم بستم و تیم هم برای صعود به لیگ برتر بسته شده است، اما تا چند روز پس از قراردادم هم جویای احوالات داماش بودم که اگر شد باز هم برگردم. متاسفانه هیچ وعده امیدوار کننده ای داده نشد و اصلا مشخص نبود که باشگاه می خواهد در لیگ یک تیم داری کند یا خیر! حتی شنیدم که تمام بازیکنان در عرض چند ساعت مانده به پایان نقل و انتقالات و تا دم صبح قراردادها را امضا کردند.
 
شما میدانید در آن سالی که ما لیگ برتر بودیم من فقط به 20-30 درصد قرارداد خودم رسیدم و مابقی را هم بخشیدم و اصلا پیگیر نشدم. شاید اگر شهر خودم نبودم و به این تیم عرق نداشتم پیگیر پولم می شدم. به هرحال امیدوارم برای سال های آینده بتوانم به تیم شهرم کمک کنم.

 
 
varesh-sport.com: روز دوشنبه در رشت برابر تیم شهر خودت داماش قرار میگیری. به هر حال الان به تیم آلومینیوم اراک تعهد داری؛ چه نظری در خصوص این بازی داری و حست چیست؟
به لحاظ جدولی بازی بسیار حساسی برای هر دو تیم است و این سه امتیاز هم برای داماش و هم برای تیم ما که می خواهد در کورس قهرمانی باشد بسیار با ارزش است.
از سویی این بازی برای خود من بازی سختی به شمار می رود. درست است که من در تیم آلومینیوم هستم و از این باشگاه امرار معاش می کنم و به آن تعهد دارم اما برای من رضا کاردوست این بازی خیلی سخت است چرا که قرار است در شهر خودم، برابر تیمی که برای آن بازی کرده ام و جلوی تماشاگرانی که واقعا دوست داشتنی هستند بازی کنم. من باید تمام تلاشم را به خاطر تعهد به تیمم انجام دهم تا پیروز باشد اما از آنطرف هم داماش تیم شهرم است و به همین علت امیدوارم هر آنچه قسمت بود همان اتفاق بیفتد و تیمی که بهتر بازی کرد نتیجه بگیرد.

 

varesh-sport.com: آلومینیوم اراک قبل از فصل سر و صدای زیادی را در بین تیم های لیگ یکی به پا کرده بود و بازیکنان خوبی را هم توانست به این ترتیب جذب کند، اما در همان اوایل فصل بود که شنیدیم به لحاظ مالی این تیم دچار مشکلاتی شده است و حتی بازیکنان هم در برهه ای اعتصاب کرده بودند. قضیه چه بود؟!
سال گذشته تیم با بنیه مالی خوب و برنامه ریزی مناسب به لیگ یک صعود کرد و امسال نیز بر همین اساس با یارگیری مناسب که 8-9 بازیکن لیگ برتری و جمعی از بازیکنان خوب لیگ جذب تیم شده بود، نگاه باشگاه برای صعود به لیگ برتر بوده است. منتهی ابتدای فصل آنطور که باید و شاید به تعهدات عمل نشد و همین مسئله باعث مشکلاتی شده بود.
من فکر می کنم اگر چنین مشکلاتی به وجود نمی آمد، همین الان می توانستیم در رده اول یا دوم جدول باشیم. ما تا هفته پنجم ششم لیگ ریالی پرداختی نداشتیم و شما اگر دقت کرده باشید از هفته هفتم بود که تیم روی غلتک افتاد.
 
طبق قرارهایی که داده شده بود قرار بود در همان ابتدا از 30 درصد تا حتی بعضا 40 درصد پرداخت مالی باشد و به خاطر همین قول ها بود که تیم به لحاظ روحی و روانی دچار مشکل شده بود. اما در ادامه که شرایط بهتر شد، تیم هم به لحاظ روحی و روانی روند بهتری به خود گرفت و آلومینیوم اراک در هشت هفته اخیر به لحاظ کسب امتیازات حتی صدرنشین محسوب می شود. ما 5 بازی را برده ایم و سه بازی را هم در خارج از خانه برابر تیم های مدعی صعود مساوی کرده ایم. چه بسا اگر این پرداختی ها زودتر انجام می شد تیم می توانست الان اول یا دوم جدول باشد.

 
varesh-sport.com: یعنی الان دیگر مشکلی وجود ندارد و روال پرداختی ها عادی است؟
عادی که خیر، اما وضعیت بهتر شده است و حدود 20 درصد را دریافت کرده ایم. طبق قول و قرار در چند هفته آینده 30 درصد دیگر نیز پرداخت می شود.
 
varesh-sport.com: گفته می شود تیم اراک امکانات خوبی را دارد… درست است؟
اراک به لحاظ سخت افزاری بسیار شرایط خوب و بالایی را دارد. زمین چمن مناسب برای تمرین، زمین بازی بسیار مناسب و مرغوب، سالن بدن سازی، سالن فوتسال و…
مجموعه آلومینیوم به لحاظ امکانات بسیار سطح خوبی دارد و باید بگویم اصلا قابل قیاس با امکانات در رشت نیست! از ته قلبم دعا می کنم یک روزی رشت حداقل 50 درصد از سخت افزار و امکانات اراک را داشته باشد. ما به لحاظ فوتبالی استعدادهای خوبی داریم و اما متاسفانه کمبود امکانات باعث می شود که از این استعدادها از بین بروند.

 
varesh-sport.com: شرایط خودت چطور است؟
سه چهار هفته اول را یک مقدار به دلیل مصدومیت و شرایط مالی از لحاظ روحی و روانی در شرایط ایده ال نبودم، اما خدا را شکر از هفته ششم و هفتم شرایطم بهتر شد. در 10 بازی آخر هم بازی کرده ام و تیم هم خدا را شکر خوب نتیجه گرفته است. امیدوار هستیم که تا نیم فصل بتوانیم تیم را به سه تیم اول برسانیم و نیم فصل دوم نیز روند را خوب ادامه بدهیم.
 
varesh-sport.com: و حرف پایانی؟
باز هم تاکید می کنم که به عنوان یک رشتی واقعا این بازی برایم سخت است که جلوی تماشاگران خوب، با تعصب و با غیرت داماش بازی کنم؛ دعا میکنم شرایط فوتبال رشت از این وضع خارج شود و مشکلات داماش و سپیدرود هم که از تیم های با ریشه است رفع شود و فوتبال رشت از این حالت در بیاید و امیدوارم مسئولین هم کمک کنند.
من یک موقعی شنیدم که شهرداری می خواهد تیم را در اختیار بگیرد. باور کنید از شنیدن این خبر واقعا خیلی خوشحال شده بودم. به نظر من می توانستند و البته می توانند که چنین کاری را بکنند. رشت تیم هایی را دارد که تماشاگر دارند و واقعا این نشانگر یک ریشه مردمی و فوتبال شهر بودن این شهر است. واقعا برایم سوال است که چطور شهرداری های شهرهایی مثل اردبیل، تبریز، بوشهر و… می توانند تیم داری کنند اما در رشت این اتفاق حتی در شرایط بحرانی این روزها نمی افتد؟
من فکر می کنم شهرداری آنقدر درآمد دارد که اگر یک بخش کوچک و شاید بهتر باشد بگویم یک سر سوزن، از این در آمدها را در اختیار داماش و سپیدرود بگذارند، هر دو تیم بتوانند به یک شرایط خوب در فوتبال کشور برسند.

 
 
 
 
منبع: www.varesh-sport.com
وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان (دیار وارش)