varesh-sport.com : از خودت بگو و اینکه چطور شد به ایران آمدی.

در بورکینافاسو به دنیا آمدم و از شش سالگی به فرانسه رفتم . تحصیلات و بازی ام را در کشور فرانسه آغاز کردم و ادامه دادم . 5-6 سال در بوردو بودم و از همین تیم فوتبال حرفه ای ام را آغاز کردم و بعد به عنوان بازیکن قرضی به یک تیم دسته دومی رفتم . پس از اتمام قراردادم به یک تیم دسته دومی دیگر رفتم و مدتی بعد به یک تیم لیگ یکی در همان فرانسه ترانسفر شدم اما بعد از آن بود که دچار یک آسیب دیدگی جدی شدم  و این مصدومیت نزدیک بود که ادامه فوتبالم جلوگیری کند و از طرفی نتوانستم به لحاظ مالی با باشگاه مورد نظر هم کنار بیایم . به شروع مسابقات در فرانسه نزدیک می شدیم که به لیگ سه رفتم ، آن هم بعد از 20 ماه مصدومیت ! فصل خوبی را در آنجا گذراندم ، پاس گل های زیادی را دادم، 5 پنالتی گرفتم و 13 گل به ثمر رساندم . پس از آن با یک تیم اماراتی قرارداد امضا کردم اما بعد از امضای پیش قراردادم به خاطر تشدید مصدومیت نتوانستم به آنجا بروم تا اینکه یک پیشنهاد از طرف یک تیم دسته اولی بلغارستان داشتم اما از آنجایی که مربی داماش من را می خواست و بازی ام مورد توجه اش قرار گرفته بود، تصمیم گرفتم با در نظر گرفتن شرایط به ایران سفر کنم و با داماش قرارداد امضا کنم .

 

varesh-sport.com : زندگی در شهر رشت را چطور می بینی؟

این شهر را دوست دارم چون می توانم هم به کوه بروم و هم به دریا و ترجیح می دهم در اینجا زندگی کنم تا در ترافیک و شلوغی و دود تهران .

 

متن کامل در ادامه مطلب

 

varesh-sport.com : وقتی قصد داشتی به ایران بیایی چه ذهنیتی از اینجا داشتی!؟

هر چه شنیده بودم از فرانسه و آمریکا بود که با مسلمانان مشکل داشتند اما من خودم باور نکردم و خواستم بیایم ایران تا با چشمان خودم واقعیت را ببینم . من معتقد بودم که مسلمانان آدم هایی اهل صلح و امنیت هستند و الان که آمدم همه چیز را مثبت ارزیابی می کنم . الان که فوتبالیست های فرانسه از من در مورد ایران می پرسند و یا میگویند چرا به ایران رفتی و خطرناک است، به آنها می گویم که چنین چیزی نیست و اینجا همه چیز خوب و عالی است . بعد از آن دوران مصدومیت و چند سالی که اصلا روزگار خوبی را نداشتم الان اینجا واقعا احساس راحتی می کنم . خدا کمک کرد که خوب باشم و گلی را هم بزنم که مردم استقبال خوبی را از آن کردند و من هم دارم تلاشم را می کنم که به سطح عالی ام برسم . ورود خوبی را داشتم و تیم برد و من هم زننده گل بودم . واقعا از لحظه ورودم تحت تاثیر همه چیز قرار گرفتم .

 

varesh-sport.com : روی فوتبال ایران شناختی هم داشتی؟

برادرم سه سال است که در لیگ قطر بازی می کند ، او مرتب به من می گفت که ایران به لحاظ فوتبال سطح بالاتر و خیلی بهتری را نسبت به کشور های همسایه دارد و به همین علت بود که پس از زدن گل به سمت مربی آمدم و از ایشان تشکر کردم که در یک کشور غریب چنین فرصتی را به من داد تا خودم را نشان دهم …آقای درخشان به من این فرصت را داد تا من دوباره به سطح خودم برسم . در بازی اول از حضور تماشاگران و تشویق های آنها واقعا سورپرایز شدم و اصلا فکر چنین جوی را نمی کردم و انتظار حضور تماشاگر کمتری را داشتم… مطمئنا اگر می دانستم خودم را بیشتر آماده می کردم !

 

varesh-sport.com : مشخص بود که در بازی برابر استقلال و در دقایق اول بازی تحت تاثیر جو تماشاگران بودی…

بله همینطور است و خودم هم این را گفتم ! اصلا چون انتظارش را نداشتم متعجب شده بودم و تحت تاثیر هواداران قرار گرفته بودم . واقعا مهمان نوازی خیلی خوبی بود .

 

varesh-sport.com : پیش از این بازیکنی را از فوتبالیست های ایرانی را می شناختی؟!

برادرم با آندرانیک تیموریان هم بازی بود و از طرفی من هم دو ماه با آن تیم تمرین کردم و به همین علت با این بازیکن آشنایی داشتم اما بازیکن ایرانی دیگری را نمی شناختم و فقط از سطح تیم ملی ایران با خبر بودم .

 

varesh-sport.com : می دانستی چه گل حساسی را زدی؟

زمان برگزاری بازی نمی دانستم اما بعد از آن بود که متوجه شدم ( با خنده ) .

می خواهم خوب کار کنم تا به بهترین حد خودم برسم . وقتی که آمدم و شروع به کار کردم آمادگی صد در صد نداشتم ، اما امیدوارم به جایی برسم که تماشاگران داماش کبه واقعی را ببینند . خوشحالم که  از این به بعد با قلبم بازی می کنم و وقتی در این حالت قرار بگیرم دیگر پاس خراب نمی کنم ، گل خراب نمی کنم و مجموعه مربیان و تماشاگران هم حتما این را می بینند و درک می کنند .

 

varesh-sport.com : شور و تشویق هواداران چطور بود؟

خیلی خیلی تشویق های فوق العاده خوبی بود . جالب اینجاست که در تهران هم طرفداران پرسپولیس از من به خاطر گلی که زدم تشکر می کردند . مردم اینجا واقعا خوشحال بودند و من باز هم تلاش می کنم که آنها را مثل قبل خوشحال کنم .

 

بوبکر کبه

 

varesh-sport.com : خانواده ات را هم که به ایران آورده ای…

بله دو روز قبل همسرم و پسر کوچکم آمدند و قرار است در همینجا سکونت داشته باشند .

 

varesh-sport.com : فکر می کنی تا پایان فصل چند گل دیگر بتوانی برای داماش بزنی؟

من تمام تلاشم را می کنم، اما تعداد گلی که از طرف من زده شود مهم نیست بلکه مهم این است که  تیم گل بزند و برنده شود . وقتی که گل بزنیم تیم بیشتر تشویق می شود و می توانیم باز هم گل های بیشتری بزنیم و در نهایت ببریم . این که چه کسی می زند اصلا مهم نیست …

 

varesh-sport.com : نظرت در مورد همبازیانت در داماش چیست؟

آنها برخورد بسیار خوبی را با من داشتند و دارند . خیلی زود با آنها دوست شدم و الان من و داسیلوا اینجا شرایط بسیار خوبی را داریم . ما مثل یک خانواده هستیم که برای یک هدف مشترک که همان امتیاز گرفتن برای داماش است داریم تلاش می کنیم .

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید