زمستان سال گذشته بود که با پیگیری‌های تنی چند از پیشکسوتان داماش گیلان و در راس آن سیامک فراهانی و محمد مختاری، داریوش نصیری برای احیای داماش وارد عرصه باشگاه‌داری شد و از همان ابتدا نیز قول‌هایی مبنی بر حضور داماش در عرصه رقابت‌های کشوری به هواداران دلشکسته این تیم داده شد. قول‌هایی که بنا به دلایل مختلف، از جمله عدم اقدام به موقع، تعلل و همینطور بدقولی یک فروشنده امتیاز مرحله دو لیگ سه و به هر دلیل دیگر در نهایت محقق نشد.

علی رغم این اتفاق، با درخواست مالک جدید این باشگاه و عقد قرارداد با بازیکنان و کادرفنی، در اتفاقی قابل توجه داماش بدون آنکه امتیاز حضور در لیگی را داشته باشد، تمرینات خود را زیر نظر سیامک فراهانی و دیگر اعضای کادر آغاز کرد و به برگزاری مسابقات منظم دوستانه با سایر تیم‌ها پرداخت. این موضوع در کنار انتصاب مدیرعامل و اعضای باشگاه و همچنین آغاز به کار دفتر باشگاه و آکادمی پایه، باعث شد تا هواداران داماش به جدی بودن احیای این تیم کماکان امیدوار باشند.

حال اما با سپری شدن بیش از سه هفته از اتمام تمرین‌های چند ماهه لاجوردی‌ها و سکوت خبری اطراف این تیم، داماشی‌ها به حق نگران چگونگی آینده فعالیت تیمشان هستند.

در فلش بکی به اتفاقات و اخبار چند ماه گذشته حول محور داماش، باید اشاره‌ای داشته باشیم به بیانات مالک داماش در جلسه معارفه که در روزهای پایانی اردیبهشت ۱۴۰۰، یعنی سه ماه قبل، اعلام کرد که برای فعالیت تیم نیازی به کمک‌های مالی ندارد؛ این گفته یعنی آنکه داماش برای خرید امتیاز در حد بضاعت مالک این تیم و به زعم او، مشکل مالی نخواهد داشت. یک ماه بعد اسماعیل شاد مدیرعامل باشگاه در گفتگو با تعدادی از هواداران اعلام کرد که مذاکرات برای در اختیار گرفتن امتیاز لیگ سه صورت گرفته و همه چیز به انجام مسائل مالی موکول شده است. دو ماه از آن روز گذشته اما دیگر خبر رسمی در این خصوص اعلام نشد تا این سکوت بر نگرانی هواداران موثر باشد.

البته در این حد فاصل، شنیده‌ها، شایعات و یا نقل قول‌هایی از مسئولین تیم وجود داشت. مثلا در برهه‌ای گفته می‌شد که قرار است تیم در لیگ استانی فعالیت داشته باشد که با توجه به هزینه کردهای ماه‌های اخیر و برگزاری چند ماه تمرین، هیچ توجیه منطقی پشت چنین تصمیمی نمی‌شد که در نظر گرفت و البته این تصمیم احتمالی به نظر منتفی شده باشد؛ و یا اینکه اخیرا نیز شنیده می‌شود که برای خرید امتیاز مشکلی وجود ندارد اما شرایط کرونایی و پیرو آن درخواست‌هایی از سوی یک فروشنده امتیاز باعث تاخیر در به نتیجه رسیدن موضوع شده است، که این موضوع نیز مطمئنا با گذشت زمان بیشتر، قابل توجیه نخواهد بود.

به رغم فرصت چند ماهه تا آغاز رقابت‌های کشوری، اما هواداران داماش خوب می‌دانند که هر گاه برای بدست آوردن نتیجه‌ای به زمان دل خوش کرده‌اند، هم زمان از دست رفته و هم نتیجه! از این رو همگان به حق انتظار دارند که مالکیت و مدیریت باشگاه در اولین فرصت ممکن، ضمن اعلام موضع رسمی، نسبت به خرید امتیاز شرکت در مسابقات و همچنین برنامه ریزی و تشکیل تیم برای فصل آتی اقدام کنند تا مبادا با یک خوابی زمستانی در تابستان، فرصت‌ها از دست بروند.