اگر قرار بود تیمداری نکنند دیگر چرا برای کسب سهمیه لیگ بالاتر آنقدر تلاش صورت گرفت؟!

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در خصوص کلاف سردرگم مدیریت در باشگاه داماش گیلان و معضل بازسازی استادیوم نوستالژیک رشتی ها با ارائه توضیحاتی جامع، از اخباری خوب در آینده خبر داد.

مریم بخشی در خصوص شرایط تخصیص اعتبار جهت بازسازی استادیوم دکتر عضدی رشت در گفتگو با خبرنگار وارش اسپرت اظهار داشت: وقتی که ما آمدیم، ورزشگاه عضدی اعتباری از سال ٩۶ داشت که هزینه شده بود. یک سری مطالبات داشت که ما اعتبار گذاشتیم و مطالباتش را صفر کردیم و جهت گرفتن اعتبار جدید اقدام کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ظرفیت اعتبارات استانی در آن زمان محدود بود، جناب دکتر سالاری(استاندار وقت) جلسه ای را در سازمان برنامه و بودجه با آقای دکتر نوبخت ترتیب دادند و در آن جلسه مقرر شد که مبلغ ۶٠ میلیارد تومان به ورزش استان اختصاص داده شود. از این ۶٠ میلیارد، مبلغ ۴٠ میلیارد برای دو ورزشگاه عضدی رشت و تختی انزای بود؛ اعتبار قابل توجهی که در چند سال اخیر بی سابقه بود.

وی افزود: این مبلغ در سال ٩٨ به استان ابلاغ شد، که از ١٠ میلیارد سال ٩٨ توانستیم ۷ میلیارد برای عضدی تخصیص بگیریم و از ١٠ میلیارد هم برای سال ٩٩ هم خوشبختانه ۱۰ میلیارد به زودی ابلاغ و تخصیص خواهد یافت. همچنین برای تختی انزلی به همین منوال است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با تشریح تفاوت در بروکراسی اداری پروژه های بازسازی عضدی رشت وتختی انزلی خاطرنشان کرد: تفاوتی که این ٢ پروژه داشتند این بود که پول عضدی به استان ابلاغ و تصمیم گیری درون استان انجام خواهد شد، اما پروژه  تختی به شرکت توسعه و تجهیز کشور سپرده شد. تختی انزلی پیمانکاری قدیمی دارد که در حال حاضر هم در حال کار است. اعتبار آن اعتباری قدیمی است و اعتبار جدیدی نیست که ما گرفته باشیم و ٧ میلیارد هنوز هزینه نشده است.

وی در ادامه گفت: پروژه عضدی با همه پیچیدگی هایش خوشبختانه در سایت مناقصه قرار گرفته و ٣٠ تیر پاکت مناقصه باز خواهد شد و پیمانکار عضدی مشخص می شود. نهایتا یک هفته طول می کشد تا با پیمانکار قرارداد بسته شود و با توجه به فراهم بودن بودجه، پیمانکار باید سریعا در مرداد ماه کار را شروع کند.
وی افزود: تمام تلاش اداره کل، استانداری، سازمان بازرسی و مقام های امنیتی استان این است که درست ترین و بهترین پیمانکار و با بهترین قیمت برای استادیوم عضدی انتخاب شود وصرفا اولویت ما پایین بودن قیمت ارایه شده نخواهد بود تا در جریان کار بامشکل مواجه شویم!

مریم بخشی با اشاره به مصاحبه اخیر رییس سازمان صمت اظهار داشت: در زمانی که آقای زارع سرپرست استانداری بودند، از سازمان صمت برای تشکیل جلسه ای با صاحبان صنعت درخواست جلسه کردیم که با حضور مدیران باشگاه ها تشکیل شد و آقای استاندار هم به تشریح مسایل ومشکلات پرداختند.

وی ادامه داد: شاید آقای دلق پوش حضور ذهن نداشته باشند که از صاحبان صنعت و سرمایه فقط یک نفر در جلسه شرکت کرد. سازمان صنعت، معدن و تجارت حتی پنج سرمایه گذار را نتوانست به جلسه بیاورد، کمک مالیشان بماند.

بخشی گفت: من با آقای دلق پوش تماس گرفتم و گفتم همین الان هم اگر شما سرمایه گذاری دارید که تمایل به سرمایه گذاری در حوزه فوتبال دارد، ما حاضر هستیم سریعاً جلسه بگذاریم و وارد مذاکره شویم. این واقعیتی است که متأسفانه بخش صنعت ما هیچ رغبتی برای ورود به حوزه ورزش و فوتبال ندارد.
وی افزود: وظیفه ما است که پیگیر باشیم ولی اگر کسی واقعا قصد ورود و کمک داشته باشد، خودش جلو می آید، نه اینکه ما به دنبال آن باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در خصوص وضعیت نامشخص مالی و مدیریتی باشگاه داماش گیلان نیز گفت: ما به دنبال این هستیم که سریعاا یک اسپانسر خوب برای تیم داماش پیدا کنیم تا بتواند به تیم کمک کند.
وی با اشاره به نامه واگذاری داماش به استانداری گفت: هنوز هیچ نامه ای به دست ما نرسیده است؛ اگر اراده ای برای واگذاری تیم وجود دارد، ابتدا باید با هیأت فوتبال و اداره کل مکاتبه شود. نمی دانم چرا این مسیر را انتخاب کردند و به استانداری نامه زدند اما فکر می کنم مردم به خوبی آگاه هستند و می دانند چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است!

بخشی اظهار داشت: اگر قرار بود تیمی به لیگ بالاتر بیاید و رها شود چرا دیگر این همه انرژی برایش گذاشته شد؟

وی افزود: وقتی مشکلی برای تیمی به وجود می آید، باید به متولی اصلی خودش رجوع کند. در این خصوص هیات فوتبال باید ورود کند و تعامل بیشتری داشته باشد.
وی گفت: اداره کل متولی ورزش استان است اما نقش ما بیشتر نظارتی و حاکمیتی است و به اندازه خودمان در حال کمک هستیم.
بخشی خاطرنشان کرد: حدود ۴٧ رشته ورزشی در استان در حال فعالیت هستند و فوتبال هم یکی از آنهاست. هر رشته ای متولی خودش را دارد و متولی فوتبال استان هم هیات فوتبال است. کار اداره کل تیم داری نیست.

بخشی گفت: ما هیچ تیمی را به تیم دیگر ارجحیت نداده ایم و اگر درخواست کمکی از آقای نوبخت و دیگر مسئولین داشته ایم، برای تمام تیم های استان بوده است. همه ما یک تیم هستیم، یک شهریم و همه باید تلاش کنیم.

مدیرکل ورزش وجوانان گیلان اضافه کرد: با این حال یک سری رایزنی ها صورت گرفته و من خیلی امیدوارم که اتفاق خوبی برای داماش رخ دهد. از هوادارن و دوستداران داماش درخواست دارم به ما کمک کنند و اگر فرد علاقه مندی تمایل دارد به تیم کمک کند ما با کمال میل استقبال می کنیم.